سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كوثري با اشاره به امضاي قانون تحريم بانك مركزي ايران توسط امريكا:

تير امريكا اين بار هم به سنگ خواهد خورد

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با اشاره به امضاي قانون تحريم بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران از سوي اوباما گفت: تهديدها و تحريم هاي نظام استکبار، برنامه اي کلي و درازمدت است تا نظام اسلامي را از پاي درآورد و دولت امريكا بهتر از هر كسي ميداند كه تيرش اين بار نيز به سنگ خواهد خورد.

اسماعيل کوثري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه تحريم بانك مركزي ايران توسط دولت آمريکا برنامه درازمدتي است که از سال 59 آغاز شده و تنها بصورت مقطعي اعلام مي شود، گفت:جمهوري اسلامي ايران در 33 سالي كه از عمر با بركتش سپري شده، همواره خواهان گسترش مبادلات تجاري و اقتصادي بوده و از همان ابتدا  تصميم گرفت که زير بار زورگويي هاي نظام استکباري و  تصويب و تحريم هاي گاه و بي گاه و به راه انداختن جنگ رواني آن نرود و قطعاً اين بار نيز، تير فشار امريكا بر ايران به خطا خواهد رفت.

وي در ادامه با بيان اينکه تهديدها و تحريم هاي نظام استکباري برنامه اي کلي عليه نظام است تا آن را از پاي درآورند، افزود: نظام استکباري تاکنون با روش هاي مختلفي که انجام داده است نتوانسته جلوي پيشرفت کشورمان را بگيرد و ما هر روز توانستيم با تقويت خودکفايي و كاهش وابستگي ها کارها را مديريت کرده و همچنان روبه جلو پيش برويم.

گفتني است باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز شنبه (۱۰ دی) قانونی را امضا کرد که براساس آن آمریکا، موسسات و شرکت‌های دارای ارتباط با بانک مرکزی ایران را مجازات می‌کند.

این اقدام با استقبال کمیته یهودیان آمریکا (AJC) روبرو شد و دیوید هریس مدیر اجرایی این لابی حامی دولت اسراییل ضمن استقبال از امضای قانون تحریم بانک مرکزی ایران به وسیله اوباما گفت: ‌ اوباما قدم بزرگی در افزایش هزینه‌های ایران در به مبارزه طلبیدن جامعه جهانی برداشت./س2


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.