سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اطمينان درباره توزيع سوخت CNG ايام نوروز

مدير طرح سي‌ان‌جي شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران از طرح هاي پشتيباني ويژه از جايگاه‌ هاي عرضه سي‌ان‌جي و ديگر فراورده هاي سوختي در ايام نوروز خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ شهرام اسدپور در مصاحبه با راديو ( صداي جمهوري اسلامي ايران) گفت: برنامه هاي توسعه جايگاه هاي سي ان جي با دستاوردهاي خوبي ادامه دارد و تلاش مي کنيم خدمات رساني در اين بخش در تمام سال به طور مستمر و پايدار ادامه يابد و خوشبختانه تعادل نسبي ميان عرضه و تقاضاي اين نوع سوخت وجود دارد.

وي با اشاره به فعاليت بيش از 1800جايگاه سي‌ان‌جي در سراسر کشور ادامه داد: در ايام نوروز با مالکان جايگاه ها و همين طور شرکت هاي تعميراتي هماهنگي شده است تا با برقراري کشيک هاي متناوب روند توزيع سوخت را مديريت کنند و با توجه به تعطيلات سال نو و افزايش سفرهاي برون شهري ، برنامه هاي ويژه اي هم در نظر بگيرند ، نيروي انساني اين شرکت ها در ايام تعطيل نيز به صورت فعال آماده مقابله با هر گونه نقص و مشکلات احتمالي هستند.

اسدپور با تاکيد بر ضرورت پايش معمولي جايگاه هاي سي ان جي در طول سال گفت: پايش هاي ويژه به منظور قرار گرفتن تجهيزات جايگاه ها در شرايط حداکثر سرويس دهي انجام مي شود و ظرفيت مطلوبي در عرضه سي ان جي (گاز طبيعي فشرده شده) داريم، روزانه حدود 17 ميليون متر مکعب گاز طبيعي فشرده شده در جايگاه هاي سي ان جي به خودروهاي دوگانه سوز تحويل داده مي شود.

وي اضافه كرد: 450 جايگاه سي ان جي در مراحل مختلف پيشرفت قرار دارد و تا پايان سال اينده آمار جايگاه هاي توزيع سوخت گاز طبيعي فشرده به 2500 واحد خواهد رسيد و 35 درصد بر ظرفيت توزيع سي ان جي اضافه خواهد شد.

بنابراين گزارش؛ ايران هم اکنون مقام دومي جهان را از لحاظ تعداد خودروهاي گازسوز دارد. با احتساب توليد و تبديل خودروهاي دوگانه سوز در دو بخش تبديل کارگاهي و توليد کارخانه اي، هم اکنون بيش از 2 ميليون و 600 هزار خودروي گازسوز در کشور وجود دارد.

ايران با دارا بودن 1830 جايگاه سي ان جي مقام چهارم دنيا را در زمينه توسعه جايگاه هاي سي ان جي به خود اختصاص داده است که با راه اندازي جايگاه هاي جديد تا خرداد سال آينده، به مقام دومي جهان از لحاظ شمار جايگاه هاي عرضه گاز طبيعي فشرده شده دست خواهد يافت.

با توسعه صنعت سي ان جي در سال هاي اخير، هم اکنون سهم 25 درصدي گاز طبيعي فشرده شده در سبد سوخت ناوگان حمل و نقل کشور محقق شده است./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.