سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشكر بوميان کانادا از جمهوري اسلامي ايران

رهبران و سران جامعه بوميان کانادا که از مناطق مختلف اين کشور گرد آمده بودند ، با تجمع مقابل سفارت جمهوري اسلامي ايران در اوتاوا از حمايت کشورمان قدرداني کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ حمايت جمهوري اسلامي ايران از بوميان کانادا كه به علت بدرفتاري و تبعيض نژادي دولت مركزي به ستوه آمده اند ، مورد تقدير شهروندان كانادايي قرار گرفت .

 

بر اساس اين گزارش ، بوميان كانادايي با تجمع در مقابل سفارت کشورمان در اوتاوا با انتقاد از عملكرد دولت کانادا عليه بوميان اين کشور از مواضع ايران در مورد آنها قدرداني کردند. در اين تجمع همچنين "تري نلسون" از رهبران بوميان در سخناني ضمن انتقاد از سياست هاي دولت هاي کانادا و آمريکا، رويکرد خصمانه آنها در مورد جمهوري اسلامي ايران را برگرفته از سياست هاي يک جانبه گرايي واشنگتن دانست و اين سياست ها را محکوم کرد.
 

 

همچنين ، بوميان قصد دارند با ادامه تجمعات براي جلب توجه جامعه جهاني به سو رفتار و تبعيض عليه جامعه بوميان کانادا و همچنين قتل و ناپديد شدن زنان بومي درخواست کمک کنند . بوميان کانادا سال ها است براي احقاق حقوق از دست رفته خود تلاش مي کنند . دولت کانادا با وجود ادعاي دموکراسي و حقوق بشر ، حقوق جامعه بوميان را نقض مي کند و بوميان به عنوان شهروندان درجه دوم در شرايط اقتصادي، فرهنگي و آموزشي در وضع اسفباري زندگي مي کنند.
 

 

در پي تشديد وضع نابسامان بوميان و بي توجهي دولت کانادا به سرنوشت آنان بويژه رسيدگي نکردن دولت به موضوع قتل هاي مشکوک و ناپديد شدن بيش از 600 زن در جامعه بوميان، رهبران اين جامعه توجه خود را به خارج از اين کشور و جامعه بين المللي براي درخواست کمک معطوف کرده اند . اواسط دي ماه در پي وخامت فزاينده وضع بوميان کانادا که به اعتراض تعدادي از گزارشگران سازمان ملل و سازمان‌هاي غيردولتي منجر شد، کاردار کانادا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب نگراني عميق جمهوري اسلامي ايران از نقض حقوق بوميان در کانادا به وي ابلاغ شد./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.