سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس‌جمهور در ديدار وزير دفاع زيمباوه تاكيد كرد؛

لزوم ايستادگي در برابر فشار و تحريم‌هاي دشمنان

رييس جمهور با تاكيد بر ايستادگي در برابر فشارها و تحريم‌هاي دشمنان و تبديل اين فشارها به فرصت‌هايي براي رشد و پيشرفت اظهار داشت:‌ اگر ملتي تصميم بگيرد تا در جهت دستيابي به رشد، كمال و پيشرفت حركت كند، مطمئناً نتايج بسيار ارزنده‌اي نصيب آن ملت خواهد شد.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ محمود احمدي‌نژاد شامگاه (سه‌شنبه) در ديدار مانگاگوآ، وزير دفاع زيمباوه، ايستادگي در برابر فشار قدرت‌هاي بزرگ را بسيار ارزشمند دانست و تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران و زيمباوه در صحنه‌هاي مختلف جهاني همواره در كنار يكديگر خواهند بود، چرا كه دو كشور در حقيقت در يك سنگر قرار دارند و براي ارزش‌هاي انساني و منافع ملت‌هاي خود تلاش مي‌كنند و همانگونه كه خداوند وعده داده است، قطعاً اين تلاش‌ها منجر به پيروزي خواهد شد.

 

رييس جمهور با اشاره به اينكه زيمباوه با سرعت بسيار مناسبي در حال رشد و پيشرفت در زمينه‌هاي مختلف است، گفت: پيشرفت كشورها و ملت‌هاي آفريقايي نظير كشور زيمباوه نشان‌دهنده آن است كه اولاً اگر ملتي تصميم بگيرد و در جهت رشد و پيشرفت حركت كند، خداوند متعال نتايج خوبي را نصيب آن ملت خواهد كرد و ثانياً اينکه فشارهاي قدرت‌هاي جهاني مي‌تواند تبديل به فرصت شده و پيشرفت‌ها را چند برابر كند.

 

احمدي نژاد تاکيد کرد: ملت زيمباوه با تلاش در مسير رشد و پيشرفت كشور خود، در حقيقت راهي را در برابر ملت‌هاي جهان بخصوص كشورهاي آفريقايي گشوده‌اند كه ان شاء الله در اين مسير ريشه‌هاي استعمار و قدرت‌طلبي مستكبران خشكانده خواهد شد.

 

رييس جمهور همچنين خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران آماده گسترش روابط همه جانبه با زيمباوه است.

 

مانگاگوآ وزير دفاع زيمباوه نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با رييس‌جمهور كشورمان خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران امروز پس از گذشت 33 سال از انقلاب خود، علي‌رغم تمامي فشارها و تحريم‌ها مستكبران توانسته مقتدرانه در مسيري كه انتخاب كرده به راه خود ادامه دهد.

 

وزير دفاع زيمباوه همچنين خواستار گسترش روابط همه جانبه با جمهوري اسلامي ايران شد و گفت: ايران و زيمباوه در زمينه‌هاي بين‌المللي مشتركات زيادي دارند و ملت زيمباوه براي دستيابي به پيشرفت، در مسير منافع ملي خود همانند ملت ايران در برابر فشارها و تحريم‌هاي دشمنان ايستادگي خواهد كرد.

/ع2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.