سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب جدی به دیسک های بین مهره ای در سفرهای طولانی

قرارگرفتن روی صندلی اتومبیل در سفرهای طولانی باعث وارد شدن آسیب های جدی به دیسک های بین مهره ای و مفاصل ستون فقرات می شود.

شقایق احمدی فیزیوتراپیست و عضو انجمن فیزیولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مواردی که باعث تخریب مفاصل و آسیب به آنها و در نهایت آرتروز زودرس مفاصل می شود، قرار گرفتن در یک وضعیت ثابت در سفرهای طولانی مدت است.

وی با بیان این مطلب اظهار کرد: آرتروز مفصلی بیشتر در مفاصلی که وزن بدن را تحمل می کنند مانند مفصل زانو، مچ و ران و ستون فقرات ایجاد می شود و باعث درد می شود و علت آن نزدیک شدن سطوح مفصلی به همدیگر، کاهش فضای مفصلی سایش استخوان روی یکدیگر و همچنین تخریب نیمی یا کامل غضروف است.

احمدی یکی مهمترین علل ایجاد آرتروز زودرس را تکرار حرکات متوالی در دوره زمانی طولانی ذکر کرد و گفت: تکرار حرکات حتی در موارد بسایر معمولی و طبیعی مانند راه رفتن، بالا و پائین رفتن از پله ها، نشستن طولانی مدت پشت میز کار، نویسندگی و حتی نقاشی که در آنها یک حرکت به صورت تکرار شونده انجام می شود باعث وارد شدن ضربه های متعدد می شود و جمع جبری این نیروهای وارد شده مفصل را دچار تخریب و صدمه شدید می کند و بافت آن را از بین می برد و در نهایت فرد را به آرتروز زودرس مبتلا می کند.

وی در خصوص مهمترین راهکارهای پیشگیرانه  در ابتلا به آرتروز زودرس تصریح کرد: کاهش وزن، عدم قرارگرفتن در یک وضعیت ثابت در زمان طولانی و حفظ گودی کمر در هنگام نشستن از مهمترین راهکارهای پیشگیرانه در ابتلا به آرتروز زودرس است.

وی یادآور شد: یکی از بهترین درمان ها در موارد ابتلا به آرتروز تقویت عضلات مجاور مفاصل آسیب دیده است./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.