سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه های متنوع شبکه نخبگان و فرهیختگان سیما در نوروز 91

با نزدیك شدن به ایام نوروز همه شبكه‌ها به تكاپو می‌افتند تا برنامه‌های جذاب و متنوعی را در ایام نوروز به آنتن پخش بسپارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شبكه 4 هم كه با نام شبكه نخبگان و فرهیختگان شناخته می‌شود برای این ایام مجموعه‌ای از برنامه‌های دیدنی را تدارك دیده است.

تقی رستم‌وندی، مدیر شبكه 4 سیما تنوع، آگاهی‌بخشی، نشاط و هیجان را از ویژگی‌های برنامه‌های نوروزی امسال این شبكه می‌‌داند.

به گفته وی، در تنظیم جدول برنامه‌های نوروزی امسال ضمن فراهم كردن فضایی شاد، عنصر آگاهی‌بخشی نیز در برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

* پخش 13 فیلم سینمایی كلاسیك و معناگرا

در ایام نوروز مخاطبان این شبكه هر روز می‌توانند به تماشای جدیدترین و جذاب‌ترین آثار سینمای كلاسیك و معناگرای ایران و جهان بنشینند. فیلم‌های سینمایی صفحه8، شیوع، جین‌ایر، آخرین زاتوایچی، یك گربه در پاریس، گناهكاران، سفر، درخواست نهایی، خراش، شكلات داغ، وزنه‌های بی‌وزن و قاعده بازی از جمله آثار سینمایی است كه برخی از آنها برای نخستین بار از شبكه 4 روی آنتن خواهد رفت.

* روان‌شناسی زندگی روی پرده

زندگی روی پرده هم عنوان مجموعه‌ای گفت‌و‌گومحور و در عین حال تحلیلی است كه در آن یك كارگردان و یك روان‌شناس جنبه‌های رفتارگرایانه و روان‌شناختی شخصیت‌های فیلم‌های ایرانی و خارجی را كه در یك حادثه یا گفت‌و‌گو به نمایش درآمده‌ است تحلیل و بررسی می‌كنند.

در این برنامه مسعود فروتن، كارگردان تلویزیونی با ابراهیم میثاق، روان‌شناس در رابطه با فیلم‌های سینمایی به گفت‌و‌گو می‌نشیند.یك حبه قند، یك تكه نان، طلا و مس، مادر، شرق بهشت و سمور آبی از جمله فیلم‌های سینمایی داخلی و خارجی است كه در زندگی روی پرده از دیدگاه روان‌شناسی در یك فضای رئال بررسی خواهد شد.

* مستند‌های نوروزی را از دست ندهید

بسیاری از علاقه‌مندان مستند 4، نوروز پارسال درخواست جابه‌جایی ساعت پخش این برنامه از بعدازظهر به شب را داشتند كه در پاسخ به این خواست در ایام نوروز امسال سری جدید «مستند 4» شب‌ها روی آنتن خواهد رفت.

«مستند 4» در 13 قسمت در ایام نوروز به موضوعات باستان‌شناسی، علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می‌پردازد.

فرش پرنده، لبه نزدیك، در جستجوی پلنگ ایرانی، غارهای فراموش‌شده، سفر حیرت‌انگیز درباره اقیانوس‌ها و آبزیان در حال انقراض، نفت خام، روال عادی عملیات (مستند شكنجه و آزار در زندان ابوغریب بغداد)، سرقت هنر، زنبور، آخرین قطار به سوی رودخانه، آواهای بصری، وال‌استریت و علف شیرین از جمله مستندهایی است كه مخاطبان در ایام نوروز هر شب شاهد پخش یكی از آنها خواهند بود.

* مسابقات علمی و هنری نوروزی

شبكه 4 امسال هم با مسابقه‌های علمی و هنری بعد آگاهی‌بخشی برنامه‌های خود را حفظ كرده است.

مخاطبان با تماشای مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یك» می‌توانند اطلاعات سینمایی خود را محك بزنند.

سری دوم مسابقه تلویزیونی 4 در 4 با رقابت دانشجویان علوم انسانی در ایام نوروز پخش می‌شود و مخاطبان هر روز می‌توانند شاهد یك رقابت جذاب، پرهیجان و نفس‌گیر علمی میان دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های سراسر كشور باشند.

* سری جدید برنامه دلنوازان

یكی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های شبكه 4 دلنوازان است كه به آواز اساتید بزرگ موسیقی سنتی ایران می‌پردازد. سری جدید دلنوازان در 52 قسمت 30 دقیقه‌ای شامل پخش موسیقی سنتی و محلی همراه با دكلمه اشعار ژاله صادقیان آماده شده است كه پخش آن از نوروز امسال آغاز می‌شود.

هنرمندانی چون سالار عقیلی، امین‌الله رشیدی و صدیق تعریف از جمله خوانندگانی هستند كه در سری جدید دلنوازان به اجرای موسیقی می‌پردازند.

این برنامه شامل لوكیشن‌های متفاوتی از آرامگاه خیام، فردوسی، عطار نیشابوری و همچنین شهرهای همدان، یزد و كرمان است.

دوستداران هنر نقاشی نیز در ایام نوروز امسال هر روز می‌توانند آموزش تلویزیونی هنر نقاشی را با حضور اساتید ایرانی به 2 روش آب ـ رنگ و رنگ ـ روغن تجربه كنند.

پنجره‌ای به خوشبختی هم در 60 قسمت 10 دقیقه‌ای در یك فضای تصویری گرافیكی تهیه می‌شود و غلامعلی افروز، استاد دانشگاه به عنوان كارشناس مهمان این برنامه دانش و تجربه‌های خود را در قالب موضوعات نقش پدر در تربیت فرزندان، ریشه‌یابی دروغ، كنترل خشم، مدیریت زمان و... در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

پنجره‌ای به خوشبختی در جهت افزایش احساس امید و سرزندگی، خودارزشمندپنداری، اعتماد به نفس و پویایی شخصیت به ارائه راهكار‌های روان‌شناسانه در زمینه تعلیم و تربیت می‌پردازد.

* باد صبا، ویژه‌برنامه تحویل سال شبكه 4

شبكه 4 سیما در لحظه تحویل سال با ویژه‌برنامه باد صبا مخاطبان خود را پای‌سفره هفت‌سین می‌نشاند.

ویژه‌برنامه تحویل سال شبكه 4 سیما «باد صبا» از بخش‌های متنوعی همچون پخش موسیقی سنتی تهران قدیم، گفت‌و‌گو با بازیگران مطرح سینما و تلویزیون، و گفت‌وگو‌های علمی و نجومی و حضور خوانندگان برای اجرای موسیقی تشكیل شده است.

احسان كرمی، صدرالدین شجره، سیاوش صفاریان‌پور و پریچهر بهروان اجرای این برنامه زنده را بر عهده دارند.

نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور لحظاتی پس از تحویل سال میهمان این ویژه‌برنامه نوروزی خواهد بود.

سالار عقیلی، امین‌الله رشیدی و رحیم شهریاری در این برنامه به اجرای موسیقی می‌پردازند.

در این برنامه با نیکی کریمی، از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون نیز گفت‌وگو خواهد شد.

ویژه‌ برنامه سال تحویل شبكه4 از ساعت ‌21 روز 29 اسفند آغاز و تا ساعت 10 اول فروردین 1391 ادامه خواهد داشت./ی2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.