سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبيركل انجمن اسلامي دانشجويان لندن:

زمزمه هاي ايجاد سفارتخانه اي جديد در ايران به گوش مي رسد

دبيركل انجمن اسلامي دانشجويان لندن، گفت : بعد از گذشت مدت زماني اندك از تسخير سفارت انگليس در ايران ،زمزمه هايي براي ايجاد سفارتخانه اي جديد به گوش مي رسد.

احسان پدرام ، دبيركل انجمن اسلامي دانشجويان لندن در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه  باشگاه خبرنگاران ؛ با اشاره به هدف انگليس از اخراج ديپلمات هاي ايراني از اين كشور اظهار داشت: دولت انگليس با تعطيل كردن سفارت و اخراج ديپلمات هاي ايراني،در حقيقت شمشير خود از رو بسته و پروژه اسلام هراسي را با ايجاد ايران هراسي تكميل كرده است.

وي افزود:انگليس همچنين با تاكيد بر تخريب چهره دانشجويان ايراني، خصوصا اعضاء انجمن اسلامي،اقدامات خود را پيش مي برد.

پدرام با اشاره به عكس العمل دولت انگليس نسبت به ايرانيان مقيم اين كشور بعد از تسخير سفارتخانه خود در ايران گفت : فرداي روز تسخير سفارت انگليس در ايران ، شاهد حضور 2 پليس، در خارج از كانون توحيد "ساختمان انجمن اسلامي دانشجويان ايراني" بوديم ، اما آنها علت حضور خود را توضيح ندادند.

وي افزود :البته قبل از تسخير سفارت، به علت تحريم بانك هاي ايراني، براي دانشجويان خصوصا دانشجويان بورسيه مشكلات عمده اي وجود داشت كه اكنون نيز با وجود اين مسائل بر مشكلات آنها افزوده شده است.


دبيركل انجمن اسلامي دانشجويان لندن، همچنين با اشاره به مشكلات پيش آمده براي دانشجويان ايراني در انگليس، اظهار داشت: ارزيابي مدرك و مهر سربازي از جمله مهمترين مشكلات دانشجويان است و با توجه به نياز دانشجويان در مورد حضور پرونده دانشجويي در سفارتخانه و ارزيابي آن در وزارت علوم ،جهت معادل سازي مداركشان براي ورود به بازار كار،تعطيلي سفارت آنان را بامشكل روبرو كرده است.
 

پدرام همچنين با اشاره به اقدام BBC، راديو 4، براي تهيه مستندي درباره ارتباط ايران و انگليس و مصاحبه اين شبكه ها با افراد مختلف با هدف تخريب و سياه نمايي چهره ها و نهادهاي دولتي ايران همچون پرس تي وي و انجمن اسلامي و مركز اسلامي لندن، اظهار داشت: اعضاء انجمن اسلامي پس از آگاهي از اهداف تخريبي آنان در اين مصاحبه شركت نكردند .

دبير انجمن اسلامي دانشجويان در لندن در ادامه ضمن دروغين خواندن اتهامات وارد بر انجمن اسلامي مبني بر انجام فعاليت هاي اطلاعاتي و جمع آوري اطلاعات دانشجويان، اين ادعا را تكذيب كرد و افزود: انجمن اسلامي هيچگونه حالت امنيتي نداشته و صرفا در راستاي اهداف علمي خود حركت مي كند.

وي با اشاره به اقدامات دولت ايران در راستاي حل مشكلات ايرانيان، خصوصا دانشجويان افزود: با توجه به گذشت زماني اندك از اين حادثه، دولت اقدام موثري در اين زمينه نكرده، اما زمزمه هاي ايجاد سفارت در ايران براي كساني كه در انگليس هستند به گوش مي رسد و ما اميدواريم هرچه سريعتر اقدامات مقتضي صورت گرفته و مشكلات حل شود.


پدرام در ادامه با اشاره به گروگانگيري سفارتخانه ايران در لندن در سال 1980، اقدام دولت انگليس در تعطيلي اين سفارت را اقدامي غير معقول دانسته و افزود: در سال 1980،بعد از تسخير سفارت ايران در انگليس و بازتاب ها و تبليغات اين دولت از آن ماجرا، ايران ارتباط خود را با انگليس قطع نكرد و همچنان اين ارتباط تا زمان حال ادامه دارد بنابراين اين اقدام انگليس از نظر ما كاملاغير معقول است.

 

 

 

 

 

 

 


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.