سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهروز غريب پور درخصوص عدم حمايت مركز هنرهاي نمايشي از اپراي عاشورا؛

حمايت از اپراي عاشورا باعث افتخارآفريني آن مي شود

حمايت و پشتيباني از اثر "اپراي عاشورا" براي سومين حضور بين المللي خود در جشنواره لهستان با توجه به استقبال از آن در كشورهاي ايتاليا و فرانسه افتخارآفريني آن را براي تئاتر ايران به همراه دارد.

بهروز غريب پور،نويسنده و كارگردان تئاتر درخصوص وضعيت حمايتي" اپراي عاشورا" به منظور اجرا در لهستان به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:قرار بود براي اجراي "اپراي عاشورا "درلهستان كه بازتاب خوبي در فرانسه و ايتاليا داشته است،از سوي مركز هنرهاي نمايشي حمايت شويم،اما متاسفانه اعلام كرده كه نمي تواند حمايت كند.
وي افزود:من هم اكنون درحال رايزني هستم كه به هيچ عنوان اين فرصت را از دست ندهيم.
غريب پور ادامه داد:اين اپرا مورد استقبال زيادي قرار گرفت و مديران جشنواره هاي مختلف از كشورهاي آسيايي و اروپايي از اين اثر دعوت به عمل آوردند.
اين كارگردان تصريح كرد:يكي از جشنواره هايي كه از اين ميان براي حضور به نوعي شايسته تر است و به بازتاب جهاني اين اثر كمك بسياري مي كند؛ "جشنواره لهستان" است كه يكي از معتبرترين جشنواره هاي تئاتر و اپراي عروسكي دنيا است كه در شهر كرواك برگزار مي شود.
وي بيان كرد:‌اين جشنواره در سال ده ها تقاضا از سوي بهترين گروه هاي دنيا را رد مي كند و اين دعوت كه سومين حضور "اپراي عاشورا "خواهد بود با حداقل هزينه و حمايت مي تواند براي تئاتر ايران افتخارآفرين باشد.
غريب پور افزود:اين مسئله كه چنين جشنواره اي اثري مبني بر فرم و مبتني بر تصوير "اپراي عاشورا "را انتخاب كرده،بسيار ارزشمند است.
وي با اشاره به اينكه بسيار مايل به اين حضور بين المللي است،اظهار داشت:من بايد براي حضور در اين جشنواره به هر طريقي متوسل شوم و تمام تلاشم را خواهم كرد.
اين نويسنده گفت:‌مركز هنرهاي نمايشي اعلام كرده كه به علت تعهداتي كه به گروه هاي ديگر داده؛ديگر از سقف تعهدات خارج شده و نمي تواند از اپراي عاشورا حمايت كند.
وي بيان داشت:من اين مسئله را به معاونت هنري نيز اعلام كردم؛اما هنوز جوابي نگرفتم .اميدوارم در سال 91 اين حمايت صورت گيرد؛زيرا من بايد حضور قطعي را به جشنواره اعلام كنم.
وي گفت:ميزباني گروه ها با جشنواره است اما تنها منتظر جواب براي قطعيت اين حضور هستيم.
غريب پور با بيان اينكه اين جشنواره نوامبر 2012، مصادف با آذر 91 برگزار مي شود،اظهار داشت: اپراي عاشورا با توجه به 2 اجراي اضافه بر خلاف رويه جشنواره در فرانسه به علت معرفي عاشورا براي كساني كه چيزي از آن نمي دانند و انتقال پيام صلح با يك مضمون مذهبي، لايق حمايت براي سومين حضور خود در عرصه بني الملل است كه به نظرم اتفاق بزرگي است.
غريب پور گفت:اميدوارم اين توقف در پاسخگويي عامرانه نباشد و مسئولان با يك تدبير درست در رابطه با آن تصميم گيري كنند.
وي كه قرار است ارديبهشت ماه 91 "اپراي حافظ" را در تالار فردوسي به صحنه ببرد،درخصوص اين اجرا تصريح كرد:"اپراي حافظ" به نوعي عمده ترين غزليات حافظ را كه بازتاب دوران سخت زندگي وي به منظور تجلي انديشه اوست را شامل مي شود كه با تحقيق و پژوهش آن را انتخاب كرده و نوشته ام.
وي افزود:در اين اثر از شاعران همزمان او نيز مانند عبيد زاكاني،سعدي،خيام،مولوي و خواجوي كرماني نيز ياد مي شود و شاهد ملاقات هاي آن ها هستيم./ه
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.