سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه عواملی خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد؟

در مورد عواملی که خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد، آشنا شوید.

دکتر امیرحسین فقیهی فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به غیر از عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی هم از جمله ریسک فاکتور هايي هستند که می تواند در ایجاد سرطان روده بزرگ تاثیر داشته باشد.
وی تصریح کرد: بهتر است با مواردی که خطر سلامت روده بزرگ را کاهش می دهد آشنا شوید که از جمله این موارد فعالیت فیزیکی مناسب و منظم، هورمون درمانی بعد از یائسگی خانم ها، رژیم های غذایی پر میوه با فیبر زیاد و رژیم های غذایی که مصرف گوشت قرمز کم دارند و نیز مصرف کم چربی حیوانی و مصرف مواد کم کلسترول در کاهش خطر سرطان روده بزرگ موثر است.
فقيهي افزود: مصرف بعضی ویتامین ها و مواد معدنی(مینرال) نیز ممکن است موثر باشد از جمله مصرف ویتامین B، کلسیم، منیزیوم و البته نقش اسید فولیک در کاهش سرطان روده بزرگ هنوز ثابت نشده است .
فقیهی خاطر نشان کرد: مصرف مواد غذایی دیگر می تواند میزان سرطان روده بزرگ، را کاهش دهد شامل مصرف سیر، روغن ماهی و سایر آنتی اکسیدانها است.
این فوق تخصص تاکید کرد: اجتناب از چاقی و استعمال سیگار و نیز خوداری از مصرف الکل در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ موثر است و نیز مصرف آسپرین بنا به صلاحدید و توصیه پزشک در این امر تاثیر دارد./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.