سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره سلامت محیط و کار وزارت بهداشت عنوان کرد؛

در حال پیگیری افزایش جرائم تخلفات هستیم

اداره سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به دولت پیشنهاد کرده است که میزان جرایم تخلفات اماکن تولید و عرضه ی مواد غذایی را افزایش دهد تا میزان تخلفات در این حوزه کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر ندافی، رئیس اداره سلامت و محیط و کار وزارت بهداشت امروز در نشست خبری هفته سلامت که در سالن اجتماعات وزارت بهداشت برگزار شده بود، افزود: برنامه های بسیج سلامت نوروزی از 15 اسفند ماه با افزایش نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی آغاز شده است که حدود 1100 اکیپ بازرسی در این برنامه شرکت می کند.
وی در خصوص آمار بسیج سلامت نوروزی سال گذشته گفت: سال گذشته از کل 761 هزار بازدیدی که توسط بازرسین بهداشت انجام شد هیجده هزارو صد و چهل هشت مورد از اماکن عرضه مواد غذایی بخاطر تخلفات به مراجع قانونی معرفی شدند و دو هزار و هشتصد و سه مورد اماکن عرضه ی غذا تعطیل شد.
ندافی با توصیه به فروشندگان مواد غذایی اظهار داشت: متصدیان اماکن عرضه و تولید مواد غذایی باید ضوابط و ملاحظات را رعایت کنند و هموطنان می توانند در صورت رویت هر گونه مورد غیر بهداشتی در رستوران های شهری و بین راهی شکایت خود را با شماره 09677 مطرح کنند تا بارسین ما در کمترین زمان به شکایات بپردازند.
وي تصريح كرد: تا به حال حدود هیجده هزار مورد شکایت در این سامانه ثبت شده که 46 درصد آن مربوط به بهداشت محیط مراکز و اماکن 33 درصد مواد غذایی 10 درصد آب و فاضلاب و بهداشت محیط، 2 درصد کنترل حشرات و بقیه موارد بوده است.
ندافی عنوان کرد:75 تا 80 درصد شکایت مردم در خصوص مواد غذایی است سال گذشته 390 هزارو 593 مورد در این خصوص به تعزیرات معرفی شدند.
رئيس اداره سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: بیشتر شکایت مردم از نظر اماکن 17 درصد آن مربوط به اماکن مسکونی، 14 درصد نانوایی سنتی، 9 درصد مربوط به سلف سرویس و رستوران ها ،8 درصد مربوط به پیتزا و ساندویچ فروشی ها است لذا باید توجه داشت که عمده شکایات مردم به دلیل عدم رعایت نظافت محیط کار ، عرضه مواد غذایی فاسد و استفاده از مواد غذایی غیر بهداشتی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: برای کاهش تعداد تخلفات به دولت پیشنهاد کردیم میزان جریمه ها افزایش پیدا کند./عط

 

**‌ براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.