سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی استان یزد:

پلیس یزد با بسیج همه امکانات و نیروها به استقبال نوروز می‌رود

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: پلیس یزد به منظور رفاه حال مردم و تأمین امنیت مسافران نوروزی با بسیج تمام امکانات و نیروها به استقبال نوروز می‌رود.

 

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از یزد، منوچهر امان‌اللهی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌زمان با ایام نوروز پیش‌بینی‌های لازم در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی صورت گرفته است و همه نیروهای پلیس در این ایام در حالت آماده‌باش هستند.

وی افزود: در بحث ترافیک با بکارگیری همه امکانات و نیروها و استفاده از نیروهای کمکی پادگان‌های آموزشی، امنیت راه‌ها و جاده‌های درون‌شهری و برون‌شهری تأمین می‌شود.

امان‌اللهی هم‌چنین با اشاره به بحث جمع‌آوری مواد محترقه عنوان کرد: در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام شده و تاکنون نیز مقادیر زیادی مواد محترقه در استان یزد جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که معمولا در چهارشنبه آخر سال ایجاد می‌شود، افزود: با تجمع‌های کوچک محله‌ای و محدود برخوردی صورت نمی‌گیرد اما اگر اجتماعات از روال عادی خارج شود و سبب ایجاد مزاحمت برای دیگران، راه‌بندان و نادیده گرفتن شئون اسلامی شود، برخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت.

امان‌اللهی خاطرنشان کرد: متخلفان چهارشنبه آخر سال در صورتی که توسط پلیس دستگیر شوند، تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت خواهند ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار ناجا در نوروز امسال «بهار من، آرامش و رضایت توست» افزود: پلیس در بحث توجیه افراد و خانواده‌ها در مورد تمام موارد ایمنی پایان سال و تعطیلات نوروز وارد شده و با توزیع پوستر و بروشور، آموزش‌های لازم به مردم ارائه شده است.

امان‌اللهی خاطرنشان کرد: پلیس استان یزد در مجموع در محورها و جاده‌ها، داخل شهر، کلانتری‌ها و ... بیش از 2 هزار و 500 نیرو را بکارگیری خواهد کرد، مرکز استان و محورها و جاده‌های شلوغ، اولویت پلیس استان یزد خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان یزد هم‌چنین با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های نوروزی پلیس عنوان کرد: در این ایام 35 ایستگاه پلیس راه‌اندازی می‌شود که علاوه بر انجام وظایف عمومی، پاسخ‌گوی سؤالات مردم خواهند بود.

وی ادامه داد: علاوه بر گشت‌های ثابتی که در سطح شهر و استان وجود داشت، گشت‌های دیگری نیز در ایام نوروز به نیروهای پلیس اضافه شده و در پلیس‌راه 35 واحد گشتی آشکار و 20 واحد گشتی نامحسوس تردد دارند و تخلفات را رصد خواهند کرد.

امان‌اللهی خاطرنشان کرد: پلیس راهور با تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و ... برخورد جدی خواهد کرد و خودروی متخلفان از سه تا 10 روز توقیف خواهد شد، در این راستا 51 نقطه حادثه‌خیز استان یزد توسط پلیس محسوس و نامحسوس پوشش داده شده است.

امان‌اللهی اظهار داشت: در بحث ایجاد امنیت عمومی نیز 255 واحد گشتی در حوزه انتظامی استان یزد پیش‌بینی شده است.

وی هم‌چنین از پیش‌بینی 10 واحد گشت دوچرخه در هسته مرکزی شهر یزد و راه‌اندازی 10 موتورسیکلت گشت در نقاط مختلف شهر یزد خبر داد و افزود: پاک‌سازی اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم در اماکن گردشگری نیز در دستور کار پلیس یزد قرار دارد.

امان‌اللهی هم‌چنین از ممنوعیت اسباب‌کشی در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: با توجه به سرقت‌هایی که در ایام نوروز با توجه به عدم حضور خانواده‌ها در منزل انجام می‌شود، به منظور شناسایی سارقان اسباب و وسایل منزل، اسباب‌کشی در ایام نوروز حتماً باید با مجوز پلیس انجام شود.

وی اظهار امیدواری کرد: پلیس استان یزد هم‌چون سال‌های گذشته بتواند با همکاری و هم‌دلی مردم در راستای ایجاد امنیت، تعطیلات خوبی را برای مردم یزد و مسافران نوروزی رقم بزند.

پیش‌بینی می‌شود امسال 6 میلیون مسافر نوروزی به یزد سفر کنند./ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.