سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبري استاندار اصفهان مطرح شد؛

اصفهان در نوروز 91 پذيراي بيش از 10 ميليون مسافر است

استاندار اصفهان با اشاره به اينكه كلان شهر اصفهان موقعيت هاي ممتازي را در بين ساير كلان شهر ها دارد گفت: استان اصفهان در نوروز 91 پذيراي بيش از 10 ميليون مسافر است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، ذاكر اصفهاني استاندار اصفهان در نشست خبري كه براي ارايه اخبار آخرين پيشرفت هاي استان اصفهان برگزار شد با اشاره به اقدامات استانداري اصفهان در سال 1390 و هدف گذاري هايي كه براي پيشرفت اين استان مد نظر استان داري بوده است اظهار داشت: با توجه به شرايط و وضعيت بحران كم آبي استان اصفهان ناچار برنامه پيشرفت استان اصفهان را براساس مقابله با اين پديده جغرافيايي واقليمي دنبال كرديم.

وي در خصوص موضوع بحران آب به دو برنامه كوتاه مدت و دراز مدت اشهره و تصريح كرد: برنامه كوتاه مدت را با توجه به جمعيت قابل توجه استان اصفهان و تامين آب شرب و همچنين تامين آب بخش كشاورزي وكارخانه ها استوار بود تا بتوانيم از اين طريق تمام اين بخش ها را رازي نگه داريم.

استاندار اصفهان با اشاره به اينكه استان اصفهان در سال 90 كشت بهاره نداشته و براي كشت غله پاييزه به ناچار اقداماتي را انجام داده است گفت: اقداماتي را براي تامين آب مورد نياز اين بخش ها انجام داديم تا جواب گوي كشت غله پاييزي باشيم و نشاط را به استان اصفهان باز گردانيم.

وي همچنين با اشاره به اقدامات انجام شده توسط استانداري براي مقابله با بحران كم ابي در بخش صنعت افزود: با استفاده بهينه از آب در بخش صنعت بايد بتوانيم اين دوره گذار را طي كنيم و سال 90 هم از لحاظ بارش ها وضعيت مناسبي نداشتيم و بارندگي هم نتوانست پاسخ گوي خشك سالي باشد لذا ما اميدواريم در فروردين ماه سال آينده وضعيت بهتري نسبت به سال گذشته داشته باشيم.

ذاكر اصفهاني با اشاره به اينكه استان اصفهان در معرض آلاينده هاي صنعتي است تاكيد كرد: با همراهي معاونت محيط زيست رياست جمهوري و موظف كردن كارخانجات بزرگ اصفهان به ا عمال سيستم فيلترينگ توانستيم تا حدي با موضوع آلودگي هوا مقابله كنيم.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفيت صنعتي و سرمايه انساني استان اصفهان اظهار داشت: براي سرمايه گذاري در حوزه صنعت با توجه به اينكه بايد بتوانيم موضوع مديريت محيط زيست را هم اعمال كنيم دچار مشكلاتي هستيم و در حوزه هايي كه صنعت ايجاد آلودگي مي كند مجبور شديم از ظرفيت هاي سرمايه گذاري آن بخش استفاده نكنيم.

*** استان اصفهان رتبه چهارم در جذب سرمايه گذاري خارجي را دارد

ذاكر اصفهاني با اشاره به اينكه استان اصفهان رتبه سوم در جذب سرمايه گذاري داخلي را دارد گفت: با توجه به كمبود آبي كه استان اصفهان دارد اما با مديريت صحيح توانستيم رتبه چهارم در جذب سرمايه گذاري خارجي به اصفهان اختصاص دهيم البته در بخش ايجاد درآمد نيز بعد از تهران استان اصفهان قرار دارد.

استاندار اصفهان همچنين صادرات استان اصفهان را حدود 40 درصد دانست و افزود: در شرايطي كه بقيه نواحي كشور زير 30 درصد افزايش صادرات را داشتند اما اصفهان چيزي حدود 40 درصد افزايش صادرات را نسبت به 11 ماه سال گذشته داشته است.

ذاكر اصفهاني با اشاره به اينكه در سال 90 در اصفهان بيش از 186هزار شغل ايجاد شده است تاكيد كرد: در بخش مسكن ايجاد اشتغالي بيش از 150 درصدي را داشتيم و همچنين 160 هزار واحد مسكن مهر در ا ستان اصفهان به بهره براري رسيده است.

استاندار اصفهان با اشاره به بهره برداري 4 هزار پروژه عمراني در استان اصفهان گفت: اگر مقايسه اجمالي بين آمار سال هاي 1357 تا سال 1384 و سال 1390 را داشته باشيم شاهد رشد چشمگير پيشرفت هاي استان اصفهان هستيم.

*** رتبه اول توليد شير به استان اصفهان اختصاص دارد

وي همچنين رتبه اول توليد شير در كشور را به استان اصفهان اختصاص داد و گفت: با به كار گيري شيوه هاي مديريتي جديد موفق به كسب رتبه هاي قابل توجهي در بسياري از توليدات داخلي كشور شده ايم.

ذاكر اصفهاني همچنين ميزان مصرف بنزين در استان اصفهان را با كاهشي چشمگير بيان كرد و افزود: براي كاهش مصرف بنزين در اصفهان دلايل مختلفي وجود دارد ازجمله گسترش جايگاه سي ان جي و دسترسي آسان افراد به اين جايگاه ها مي تواند از اين دلايل باشد.

استاندار اصفهان بيشترين دستاورد خدمات در مناطق محروم را به دليل مقابله با تهديدات اجتماعي دانست و تاييد كرد:‌مقابله با گسترش استفاده از موادمخدر، مقابله بزه كاري هاي اجتماعي مي تواند از اصلي ترين دلايل دستاوردهاي استان اصفهان در مناطق محروم باشد.

ذاكر اصفهاني با شاره به مهاجرت معكوس در اصفهان گفت: ساكنين استان اصفهان از امكانات رفاهي قابل توجهي برخوردار هستند و براساس استفاده آنان از اين امكانات شاهد مهاجرت هاي معكوس هستيم.

وي با اشاره به اينكه ستاد دائمي سفرهاي نوروزي از دو ماه پيش به طور جدي تري جلسات خود را تشكيل مي دهد گفت: در عين حالي كه مسئولين دغدغه برگزاري انخابات را داشتند ستاد دائمي سفرهاي نوروزي از دو ماه پيش با جهت گيري خاصي جلسات خود را تشكيل مي دهد.

*** نوروز 91 استان اصفهان آماده پذيرايي بيش از ده مييون مسافر است

ذاكر اصفهاني با اشاره به اينكه در نوروز 91 استان اصفهان آماده پذيرايي بيش از ده مييون مسافر است گفت: كلان شهر اصفهان موقعيت هاي ممتازي را در بين ساير كلان شهر ها دارد و اميواريم كه امسال شاهد پذيرايي بيشاز ده ميليون مسافر نوروزي باشيم.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاري هفته فرهنگي اصفهان درالجزاير اظهار داشت: تلاش ما بر اين است كه هفته فرهنگي اصفهان را در كشورهاي ديگر برگزاري كنيم كه برنامه ريزي ها را براي برگزاري هفته فرهنگي ا صفهان در الجزاير كه با حضور بيش از نود هنرمند اصفهاني برگزار شد تجربه خوبي را در اين باره براي ما رقم زد.

***تمهديداتي استان اصفهان براي جلوگيري از فروش صنايع دستي اصفهان از نوع صادر شده چيني

استاندار اصفهان با اشاره به تمهديداتي كه براي جلوگيري از فروش صنايع دستي اصفهان از نوع صادر شده چيني آن گفت: براساس دو مصوبه اي كه در سفر رئيس جمهور به استان اصفهان داشتيم اميدواريم در اين راستا بتوانيم اقدامات موثري را انجام دهيم و البته شاهد نتيجه خوب اجراي اين مصوبه ها نيز بوده ايم .

وي ادامه داد: براساس اين مصوبه مسئولين امر موظف بودند با ورود هر گونه اجناس تقلبي كه به نام صنايع دست رقم مي خورد مقابله كنند.

ذاكر اصفهاني با اشاره به اين مطلب گفت: امروز شاهد كاهش صنايع دست تقلبي يا به اصلاح چيني هستيم وتلاش هايي زيادي در اين راستا انجام شده كه باعث خوشحالي هنرمندان صنايع دستي اصفهان شده است.

استاندار اصفهان به مصوبه ديگر رئيس جمهور در رابطه با پرداخت هداياي مسئولين اصفهان اشاره كرد و گفت: طبق مصوبه اي كه در سفر  رئيس جمهور به استان اصفهان انجام شد؛ مسئولين اصفهاني موظف به پرداخت هداياي خود به در غالب صنايع دستي شده اند و استفاده از سكه و پول براي هديه ممنوعيت دارد./س3

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.