سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو مجموعه انیمیشن تولید مرکز خراسان رضوی درانتظار پخش

مجموعه انیمیشن "سینا و لاکی" به مدت 320 دقیقه و حماسه یک دلاور به مدت 156 دقیقه پس از دو سال در واحد پویانمایی مرکز خراسان رضوی تولید و برای پخش تحویل مرکز سیمای استان ها شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، سری اول مجموعه انیمیشن "سینا و لاکی" در 40 قسمت 8 دقیقه به همت صدا و سیمای خراسان رضوی و به تهیه کنندگی سعید شاکری تولید و آماده نمایش شد.

سعید شاکری تهیه کننده این مجموعه گفت: تولید سری اول این مجموعه از ابتدای سال 88 آغازشد که هم اکنون تمامی مراحل تولید را پشت سر گذاشته و آماده پخش است.

شاکری در خصوص داستان انیمیشن سینا و لاک پشت دانا گفت: داستان درمورد پسر بچه 6 ساله ای به نام سینا ست که به همراه پدر خود در شهر کوچکی زندگی می کند. سینا قهرمان داستان دوستانی مانند یک کلاغ به نام زاغی و همچنین چند بچه ی هم سن و سال خود به نام های شایان و همچنین یک خواهر و برادر دیگر به نام های آرمین و آنیتا که آنان نیز از دوستان سینا هستند، دارد.


وی ابراز داشت: شروع داستان با وارد شدن یک لاک پشت دانا به زندگی سینا آغاز می شود. این لاک پشت توسط پدر سینا در روز تولدش و به خاطر علاقه او به حیوانات به وی هدیه داده می شود.

شاکری آموزش مسائل علمی و پاسخ دادن به بسیاری از سؤالها و چراهای کودکان در قالب یک داستان شاد، انتقال خصایص اخلاقی، تربیتی، علمی و بهداشتی در قالب داستان های فانتزی و جذاب و با سبکی جدید ، خلق و ارائه لحظات سرگرم کننده ، شاد و دیدنی برای مخاطبان کودک. را از مهمترین اهداف تولید این انیمیشن عنوان کرد.

وی ادامه داد: این مجموعه با دو تکنیک، سه بعدی فول (دربخش های داستانی) و دو بعدی (در بخش مباحث آموزشی) تولید می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه دسته بندی موضوعات بر اساس علوم طبیعی، اکتشافات، اختراعات، شگفتی های جهان خلقت صورت گرفته است تاکید کرد: در بخش آموزشی هر قسمت سعی شده تا با زبانی ساده و همراه با تصاویر انیمیشن مخاطب با هر یک از موضوعات آشنا شود.

موضوعات سری اول انیمیشن سینا ولاک پشت عبارتند از:

هدیه تولد (لاک پشت ها)، زنبور این حشره مفید، ماهی ها، باران، آشنایی با رنگها، بهداشت دندان، فواید ورزش، گربه سانان، آب مایه حیات، بهداشت، برگه های سبز (کاغذ)، کرم های خاکی، زلزله (زمین لرزه)، حواس پنجگانه، میوه و سبزیجات، مهاجرت پرندگان، حیوانات اهلی، پیدایش شب و روز، گیاهان، نیرو و حرکت، کسوف و خسوف، پوشش بدن جانوران، باد، آشنایی با فصلها، آشنایی با حشرات (پروانه)، دوزیستان- قورباغه ها، اسکلت، خواب، مورچه ها، زمین و همسایه های آن، خفاش ها، آلودگی هوا، پرنده ها، نیروی جاذبه، بازیافت، لانۀ جانوران، خزندگان، درخت و جنگل ها، عنکبوتها، خواب زمستانی.

عوامل تولید:

کارگردان: وحید شاکری/ کارگردان هنری: مجید شاکری/ مدیر پخش فنی و دیجیتال: مسعود شاکری/ مدیر تولید: لیلا شاکری/ طراحی کاراکتر: مجید شاکری، وحید شاکری، زینب حسینی/مدل سازی سه بعدی: مسعود شاکری، وحید شاکری، ناصر مقدم، حمید موسوی/

انیماتورهای بخش سه بعدی: ناصر مقدم، امیر عطری، نوشین آذرآز، نازنین سرابی، الهه رجب زاده، سعیده حسینی، امید شیبانی، حمید موسوی، راحله موسوی شاد، منصوره صداقت، میترا باقری، نرگس روح الامین/هنرمندان بخش دو بعدی: شفیع آهی، فاطمه دارچینی، حسین مظلومی، زینب حسینی/تیم استوری برد: محمد جواندوست، زهره معصومی، زهره اقطاعی، احمد مبلغ زاده، حسین رحمتی،ملیحه کامیاب و مریم روحی/گروه تحقیق و نگارش: سعید شاکری، علیرضا نعیما، مینا حقیقی، سحر گلناری، غزال مؤذن، آزاده حسینی/کامپوزیت و رندر: مسعود شاکری، آرزو لشگری/امور مالی و تدارکات: رضا ثانی، علی صدقی/مدیرامور داخلی: علیرضا باغبانباشی.

«حماسه يک دلاور» روایت زندگي شهيد محمود کاوه

انيميشن «حماسه يک دلاور» در 13 قسمت 12 دقيقه‌اي به تهيه‌کنندگي و کارگرداني محمود سلطان‌پور توليد شده است.

سلطان‌پور در گفتگو با روابط عمومی معاونت امور استان های صدا و سیما، گفت: اين انيميشن به صورت سه بعدي با هدف معرفي شهيد محمود کاوه از سرداران سپاه درمنطقه کردستان تهيه و توليد شده است.

وي افزود: موضوع اين پويانمايي زندگي و مبارزات شهيد محمود کاوه فرمانده تيپ ويژه شهدا در منطقه کردستان است که در سال 61 طي عملياتي موفق به پاکسازي منطقه جنگل آلواتان در محور پيرانشهرـ سردشت شد.

سلطان پور گفت: کاوه يکي ازجوانترين فرماندهاني بود که هدايت جنگ ايران و عراق را به عهده گرفت. روزي که جنگ شروع شد او يک جوان بود اما بعد فرماندهي تيپ ويژه شهدا را عهده دار شد تيپي که ازکليدي‌ترين يگانهاي سپاه بود. رشادتها وانجام عمليات خارق العاده توسط اين تيپ با فرماندهي کاوه باعث شد به لشگر ويژه ارتقا يابد.


وي با بيان اينکه داستان زندگي چنين شخصيتي نياز به تحقيق و بررسي فراوان داشت تا بتوان از ابعاد مختلف به شخصيت اين شهيد والامقام پرداخت، گفت: حدود يک سال مراحل پيش توليد و تحقيق و پژوهش در خصوص زندگي شهيد کاوه طول کشيد.

وي اعزام، جلسه سپاه، سد بوکان، کمين، ترور، خانه پدري، کاکمين، عمليات شبانه، نبرد آلواتان را بخشي از عناوين قسمت‌هاي اين انيميشن عنوان و بيان كرد: توليد انيميشن پس از دو سال به اتمام رسيده و پس از طی مراحل فنی برای پخش تحویل مرکز سیمای استان ها شده است.

وي اظهار كرد: اين انيميشن با حضور در جشنواره‌هاي متعدد موفقيت هايي را کسب کرده است که آز آن جمله مي توان به لوح سپاس ششمين جشنواره فجر مشهد، تنديس و لوح تقدير اولين جشنواره بسيج هنرمندان، لوح تقدير دومين جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني در همدان، ديپلم افتخار و تنديس جشنواره پويانمايي 8 اشاره کرد.

سلطان‌پور خاطرنشان کرد: حضور استاد محمد صفورا يکي از پيشکسوتان انيميشن در اين مجموعه تاثيرات بسزايي داشته و هميشه باعث ارتقاء کمي و کيفي توليد شده است.

بنابر این گزارش،‌ اين مجموعه به سفارش مرکز سيماي استان‌ها در گروه پويانمايي سيماي خراسان رضوي تهيه و توليد شده است.

عوامل برنامه عبارتند از نويسندگان: منصوره انوري و محمود سلطان‌پور؛ انيماتورها و مدل سازان سه بعدي: مهدي کارگزار، فائزه روح بخش، زهره وجداني؛ بک گراند: بتول عيدي؛ موسيقي: مهرداد جوان؛ ناظر کيفي: محمد صفورا، مدير دوبلاژ: شوكت حجت. /ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.