سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستين دانشجوی PhD هماتولوژی و بانک خون فارغ التحصیل شد

دکتر محمد محمدزاده به عنوان نخستین فارغ التحصیل مقطع دکترای تخصصی در رشته هماتولوژی و بانک خون، از مؤسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال معرفی شد.

 

 

 به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انتقال خون ایران یکشنبه 21 اسفندماه، جلسه دفاع از تز دکترای این دانش آموخته، با حضور دانشجویان مؤسسه عالی طب انتقال خون، دست اندرکاران مرکز تحقیقات سازمان و تعدادی از اساتید و علاقمندان برگزار شد و دکتر محمدزاده با کسب نمره 65/19، توانست اولین فارغ التحصیل رشته هماتولوژی و بانک خون باشد. عنوان تز دکترای وی "طراحی و ساخت سازه ژنی نوترکیب بیان کننده ژن حفاظت سلولی Nrf2 در سیستم بیانی آدنوویروس، دست ورزی سلول بنیادی مزانشیمی و بررسی میزان افزایش بقاء سلولی" است. استاد راهنمای این رساله دکتر مهریار حبیبی رودکنار و استادان مشاور، دکتر ناصر امیری زاده و دکتر احمد قره باغیان هستند.

گفتنی است که مؤسسه عالی طب انتقال خون از سال 1376 اقدام به پذیرش دانشجو کرده است و تا کنون در مقطع کارشناسی ارشد هماتولوژی آزمایشگاهی و بانک خون، 70 نفر فارغ التحصیل شده و 26 نفر شاغل به تحصیل هستند. در مقطع کارشناسی ارشد رشته بیوتکنولوژی، 8 دانشجو به تحصیل مشغولند و 22 نفر در مقطع دکترای هماتولوژی و بانک خون و یک نفر در مقطع دکترای تخصصی پژوهشی در حال تحصیل اند.

مؤسسه عالی طب انتقال خون در حالی به این موفقیت دست پیدا کرده است که به گفته دکتر حبیبی عضو هیأت علمی و مدیر گروه بیوتکنولوژی مرکز تحقیقات مؤسسه، تحصیل در این رشته (مقطع دکترا) در دانشگاه های خارج از کشور، حدود 300 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد، اما خوشبختانه سازمان انتقال خون به درجه ای از دانش علمی رسیده است که می تواند خود رأساً، متخصصان مورد نیاز کشور را پرورش بدهد.

سازمان انتقال خون ایران با آرزوی توفیقات بیشتر برای مؤسسه عالی طب انتقال خون، امیدوار است که این سرآغازی برای تلاش مضاعف در خصوص افزایش کیفییت علمی و آموزشی باشد و به زودی شاهد پذیرش دانشجویانی از کشورهای منطقه و دیگر کشورها در مؤسسه و فارغ التحصیلی متخصصان بعدی باشیم./ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.