سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرلشکر سليماني:

مطالعه زندگی شهدا ضرورت شكل‌گيری جامعه دینی است

فرمانده نیروی قدس سپاه، مطالعه زندگانی شهدای دفاع ‌مقدس را يكی از مهم‌ترين اقداماتی دانست كه بايد در كشور انجام شود.

به گزارش حوزه دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي کل سپاه پاسداران؛ يادواره شهدای بدر و خيبر و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان مهدی و حميد باكری، قهاری، طالعی و درستی،با حضور پرشور مردم و مسئولين استانی و شهرستانی و همچنين فرماندهان نيروهای نظامی و انتظامی، در محل مصلای امام خمينی(ره) اروميه برگزار شد.

در اين مراسم سردار سرلشکر پاسدار قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران ‌انقلاب ‌اسلامی، در سخنانی با اشاره به جانفشانی‌های شهدای انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اظهار كرد: قدردانی از اين رشادت‌ها تنها توسط خانواده شهدا ممكن است چراكه از دست دادن فرزندان و اعضای خانواده يكی از مشكلاتی است كه هر انسانی قادر به تحمل آن نيست.

وي در ادامه با بيان خاطراتی از شهدای گرانقدر دفاع‌ مقدس گفت: تمام لحظات زندگانی شهدای ايران اسلامی در تمام دوران جنگ تحميلی و پس از آن مديون روحيه اسلام‌دوستی و ولايت‌مداری است.

وی اضافه ‌كرد: شهيد مهدی ‌باكری در عين‌حال كه فرماندهی لشكر 31 عاشورا را بر عهده داشت، فردی متواضع و فروتن بود و همين خصلت وی نيز باعث شد تا نام وی بر سر زبان‌ها مانده و در زمان حاضر نيز به‌عنوان فردی ولايت‌مدار شناخته‌شود.

سرلشکر سليماني، پرداختن به زندگانی شهدای دفاع ‌مقدس و انقلاب ‌اسلامی را يكی از مهم‌ترين اقداماتی دانست كه بايد در كشور انجام شود و خاطرنشان كرد: اين اقدام بايد در راستای شكل‌گيری جامعه متقی و باايمان انجام شود تا تمام اقشار كشور توان استفاده از آموزه‌های دينی و اعتقادی شهدای انقلاب ‌اسلامی را داشته باشند.

فرمانده نيروی ‌قدس سپاه ‌پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی، در ادامه با اشاره به وظيفه پاسداران و ساير نيروهای نظامی در مسير رشد و كمال جامعه تصريح ‌كرد: نيروهای نظامی كشور بايد در راستای دست‌يابی به عزت و اقتدار ملی ثابت‌قدم بوده و در برابر هرگونه تهاجمات كور دشمنان غيرت ايران خود را به نمايش گذارند.

سرلشکر سليمانی، در بخش ديگری از سخنان خود، شهدای عمليات‌های بدر و خيبر را الگو گرفته از شهدای دشت كربلا دانست و تصريح ‌كرد: اين شهيدان در شرايط بد منطقه توانستند اين موضوع را به جهانيان بفهمانند كه پيروز واقعی جنگ اسلام و كفر مسلمين بوده و بايد در تمام شرايط از اين لشکر تبعيت کرد.

وي در پايان سردار سرلشکر شهيد مهدی باكری را نمونه بارز غيرت ايرانی عنوان و اظهار كرد: اين شهيد بزرگوار در تمام دوران زندگانی خود و به خصوص در زمان فرماندهی كوچكترين بدگويی و تهمت به فردی نزد تا از اين طريق محبوبيت خاصی در ميان تمام رزمندگان و در زمان حاضر در ميان مردم به دست آورد.

در ابتدای اين مراسم نيز، سردار سرتيپ دوم پاسدار محمدتقی اوصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) سپاه پاسداران‌ انقلاب ‌اسلامی، گفت: شهدای آذربايجان ‌غربی به‌عنوان پرچمداران نظام ‌اسلامی در اين استان و منطقه شمال‌غرب كشور بايد سرمشق زندگانی مردم قرار گيرند.

سردار اوصانلو افزود: شهيدان مهدی و حميد باكری در تمام جبهه‌های جنگ تحميلی نمادی از ايمان و اعتقاد مردم آذربايجان‌ غربی به ولايت و اسلام بودند و به همين دليل بايد در زمان حاضر نيز الگويی برای جوانان و ساير اقشار مردم باشند.

اين برنامه با مداحی ولی‌الله كلامی‌زنجانی از شاعران و مداحان نامی كشور و عزاداری حاضران در سوگ شهدای عمليات‌های دفاع‌مقدس به كار خود پايان داد./ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.