سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

كانون هماهنگی دانش و صنعت گچ و نمك كشور در سمنان افتتاح شد

كانون هماهنگی دانش و صنعت گچ و نمك كشور روز دوشنبه در دانشگاه سمنان افتتاح شد.

به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران، رییس كانون هماهنگی دانش و صنعت گچ و نمك كشور و رییس دانشگاه سمنان در آئین افتتاح این كانون گفت: بیش از 80 درصد گچ كشور در استان سمنان تولید می شود و این استان در تولید نمك نیز رتبه اول كشور را دارد.

'علی خیرالدین' افزود: صنعتی بودن استان سمنان در زمینه دو محصول گچ و نمك و همچنین وجود دانشگاه فعال می طلبید كانون هماهنگی دانش و صنعت گچ و نمك كشور در سمنان فعالیت داشته باشد.

وی بازاریابی و استفاده از علوم نوین را از دغدغه های فعالیت كانون هماهنگی دانش و صنعت گچ و نمك دانست و اضافه كرد: در زمینه اشتغالزایی نیز صنعت تولید گچ باعث اشتغال بیش از یك هزار و 300 نفر به صورت مستقیم و شش هزار نفر به صورت غیرمستقیم شده است.

دبیر كانون هماهنگی دانش و صنعت گچ و نمك كشور نیز گفت: اگرچه این دفتر در سمنان فعالیت دارد اما خدمات آن به كل كشور مربوط است.

'فرامرز هرمزی' با بیان اینكه حدود 9 درصد گچ تولیدی جهان در سال 2010 میلادی در ایران بوده است، اضافه كرد: با وجود این صادرات محصولات گچ از ایران بسیار ناچیز است و از 40 نوع محصول تولیدی در صنعت گچ تنها یك نوع در ایران تولید می شود.

وی با بیان اینكه نمك استان سمنان نیز از مرغوب ترین نوع نمك در جهان است، افزود: تولید نمك در ایران بسیار كند است و كانون هماهنگی دانش و صنعت گچ و نمك كشور نمك را به صورت چالشی مورد مطالعه قرار می دهد.

وی توسعه فناوری های نو، بهینه سازی فرایندهای استخراج، تولید و توزیع، اصلاح استانداردهای موجود، جمع آوری اطلاعات لازم در حوزه های مرتبط، كاهش پیامدهای سوء گچ و نمك، اصلاح قوانین و مقررات و ... را از وظایف و اهداف كانون هماهنگی دانش و صنعت گچ و نمك عنوان كرد.

هرمزی اظهار داشت: 20 نفر از مسوولین دستگاه های نظارتی، دولتی، نمایندگان صنوف مربوطه، استادان دانشگاه از سراسر كشور در این كانون عضویت دارند.

آزمایشگاه جامع این كانون نیز در آئینی با حضور سرپرست دفتر تجاری سازی و همكاریهای دانش و صنعت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه سمنان افتتاح شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.