سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار داغ دوربين هاي ارزان در بهارانه

بازار دوربين هاي ارزان قيمت در آغاز سال نو داغ تر از قبل جلوه نمايي مي كند.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران؛ با نزدیک شدن به عید نوروز و آغاز تعطیلات نوروزی، بازار خرید و فروش انواع دوربین‌های عکاسی ارزان قیمت گرم و پررونق‌تر از سابق شده است و می‌توان گفت رشد قیمت‌ها باعث شده است این روزها دوربین‌های ارزان جایگزین نمونه‌های میان قیمت شوند.

                                                                     

فعالان بازار میزان رشد قیمت‌ها در بازار دوربین را طی شش ماه اخیر در حدود 30 تا 100 درصد اعلام کردند. به گفته فعالان بازار، اگر چه بازار شب عید امسال با سال‌های قبل متفاوت است، اما هستند افرادی که برای خرید اقدام می‌کنند و امسال شاهد رشد تقاضا در بازار دوربین‌های عکاسی ارزان قیمت با میانگین قیمت 100 تا 300 هزار تومان هستیم.

 

                                                                       

یکی از فعالان بازار دوربین‌های عکاسی می‌گوید، این روزها اکثر افراد به دنبال دوربین‌هایی با میانگین قیمت 100 تا 300 یا نهایتا 400 هزار تومان هستند و کمتر کسی برای خرید یک دوربین با قیمت 800 یا 900 هزار تومان یا بیشتر اقدام می‌کند. اکثر افراد سعی می‌کنند هزینه‌های جانبی را کاهش دهند و خرج تراشی نکنند. ولی اگر واقعا به دوربین نیاز داشته باشند برای خرید اقدام می‌کنند و سعی می‌کنند از میان نمونه‌های ارزان قیمت یک نمونه خریداری کنند.

به گفته فعالان بازار دوربین‌های عکاسی، برندهای فوجی فیلم، کانن، سونی، سامسونگ این اواخر دوربین‌های ارزان قیمت بیشتری را نسبت به سایر برندها وارد بازار کرده اند و سایر برندها هم با توجه به وضعیت بازار چند نمونه از دوربین‌های ارزان را در سبد محصولات خود قرار داده‌اند.

فعالان بازار دوربین‌های عکاسی که می‌گویند نمی‌توانند پیش‌بینی درستی از وضعیت بازار این کالا در آینده داشته باشند معتقدند، باید منتظر روزهای آینده بود و به فروش همین نمونه‌های ارزان قیمت دل خوش کرد.

                                
پرفروش‌های بازار
به گفته فعالان بازار در حال حاضر دوربین‌های موجود در رده‌های قیمتی 100 تا 400 هزار تومانی، 400 تا 800 هزار تومانی، 800 هزار تا یک میلیون تومانی و در نهایت رده قیمتی یک میلیون تومان به بالا در بازار موجودند که در این بین دوربین‌های 100 تا 400 هزار تومانی جزو پرفروش ترین‌ها و پس از آن دوربین‌های رده قیمتی 400 تا 800 هزار تومانی جزو پرفروش‌های بازار هستند.

در این گزارش، ما به معرفی مدل‌های پرفروش در رده‌های قیمتی پرمخاطب بازار می‌پردازیم.

 

                                                                
پرفروش‌های ارزان قیمت در بازار دوربین
از بین دوربین‌های ارزان قیمت در رده قیمتی 100 تا 400 هزار تومان مدل‌های A2200 ،A3300 ،IXUS 220 جزو پرفروش‌ترین دوربین‌های کامپکت از خانواده کانن هستند.

به گفته علی عمادی مدیرفروش شرکت نورنگار، این دوربین‌ها قیمتی حدود 230 تا 375 هزار تومان دارند و مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند. از خانواده نیکون هم مدل Coolpix S8000 با قیمت حدودی 390 هزار تومان جزو پرفروش‌های کامپکت این برند است. البته به گفته مدیر فروش شرکت نورنگار، نیکون مدل‌های زیادی از سری کامپکت به بازار عرضه نکرده است و بیشتر در زمینه دوربین‌های حرفه‌ای‌اش فعالیت می‌کند.

                                                                         
مدیر فروش شرکت بانیان الکترونیک، عرضه‌کننده محصولات برند پاناسونیک هم مدل‌های FH2 ، FH5 ،FH25 را که از دوربین‌های ژاپنی این برند هستند به عنوان پرفروش‌ترین‌های کامپکت در بازار معرفی کرد که قیمتی حدود 240 تا 340 هزار تومان دارند.

                                                                            
مدل‌های FinePix L55 ،FinePix JV260 ،FinePix Z90 و... که قیمتی حدود 135 تا 205 هزار تومان دارند از پرفروش‌های کامپکت فوجی هستند. فعالان بازار می‌گویند این برند بیش از سایرین در زمینه عرضه دوربین‌های ارزان پیشگام است و همچنین با عرضه دوربین‌های ارزان قیمت در هیات دوربین‌های SLR توانسته توجه‌ها را به خود جلب کند.مدل FinePix S2980 یکی از دوربین‌های اولترازوم این برند است که قیمت آن حدود 335 تا 340 هزار تومان است. فعالان بازار هم مدل‌های Cyber-Shot DSC-W510 ،Cyber-Shot DSC-H70 را که قیمتی حدود 300 تا 330 هزار تومان دارند جزو پرفروش‌های بازار دوربین‌های کامپکت این برند معرفی کردند.مدل Cyber-Shot DSC-T110 هم که با قیمتی حدود 360 تا 365 هزار تومان در بازار موجود است از نمونه‌های پرفروش کامپکت این برند در بازار است.

                                                                                     
سایر برندها مانند سامسونگ، المپیوس، کاسیو و... هم چند نمونه از دوربین‌های ارزان را در لیست خود دارند که قیمتی حدود 300 تا 400 هزار تومان دارند.

                                                                                          
پرفروش‌های میان قیمت در بازار
در حوزه دوربین‌های میان قیمت که شامل مدل‌هایی با قیمت 400 تا 800 هزار تومان می‌شود می‌توان از خانواده کانن به سراغ مدل SX230 رفت که با قیمت 520 هزار تومان به بازار عرضه شده است. مدل IXUS 1100 HS هم از دوربین‌های پرمخاطب در رده قیمتی میان قیمت است که قیمت آن حدود 585 تا 595 هزار تومان است.

                                                                              
مدل TZ20 هم از خانواده پاناسونیک با قیمت 610 هزار تومان در ردیف پرفروش‌های بازار است. همچنین مدل Lumix DMC-FZ100 هم جزو پرفروش‌های بازار دوربین‌های میان قیمت است.

                                                                                
از خانواده سونی هم مدل‌های Cyber-Shot DSC-HX7V ،Alpha NEX-C3K ،Cyber-Shot DSC-HX9V و... جزو پرفروش‌های بازار هستند. FinePix HS20 هم که قیمتی حدود 660 تا 680 هزار تومان دارد در ردیف پرفروش‌های بازار میان قیمت فوجی فیلم است.

                                                                                        


رده گران‌قیمت

همان طور که گفتیم دوربین‌های رده گران‌قیمت که قیمتی بیش از 800 هزار تا یک میلیون تومان دارند چندان مورد استقبال قرار نگرفته‌اند. به گفته فعالان بازار در شرایط فعلی اگر فردی قصد خرید دوربین گران قیمت را داشته باشد سعی می‌کند از میان برندهای شناخته شده که موجودی کافی هم داشته باشند انتخاب کند.

به گفته مدیر فروش شرکت بانیان الکترونیک، دوربین‌های گران قیمت این برند طی مدت اخیر چندان مورد استقبال قرار نگرفته اند و تنها یک دوربین فیلمبرداری این برند با نام HS900 فروش خوبی داشته است که البته قیمت آن دو میلیون و 400 هزار تومان است.اما عمادی مدیر فروش شرکت نورنگار مدل D3100 از خانواده نیکون را جزو دوربین‌های پرمخاطب از سری گران قیمت معرفی کرد که قیمت آن حدود یک میلیون و 200 هزار تومان است.

                                                                              
از خانواده کانن هم مدل‌های SX40 با قیمت حدودی 920 هزار تومان، G12 با قیمت حدودی 940 هزار تومان، 1100D با قیمت حدودی یک میلیون و 20 هزار تومان و 550D با قیمت حدودی یک میلیون و 200 هزار تومان از دوربین‌های پرمخاطب بازار در رده گران قیمت معرفی شدند./ق2                                                                             

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.