سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاريجاني:

بازي آمريكا با احساسات مسلمانان، بازي با آتش است

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جنايات اخير آمريكا و رژيم صهيونيستي در افغانستان و فلسطين گفت: امريكا و اسرائيل با ناشي‌گري سياسي و سبوعيت نظامي با احساسات مسلمانان بازي نکنند که بازي با آتش در منطقه است.

به گزارش خبرنگار حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني رييس دستگاه قانون‌گذاري كشورمان در نطق پيش از دستور خود در آغاز جلسه علني امروز خانه ملت عامل اصلي جنايات اخير صورت گرفته در افغانستان و فلسطين را آمريکا و رژيم صهيونيستي خواند و افزود: اين جنايات آن قدر خشن و بي‌منطق صورت گرفته است که آرامش را از هر مسلمان و بلکه از هر انساني سلب مي کند.

*** اقدام سرباز آمريكايي در افغانستان، قابل گذشت نيست

وي در ادامه افزود: اقدام وحشيانه سربازان آمريکايي در قتل عام روستانشينان افغانستان و کشتن دهها افغان مرد و زن و کودک آن هم در فصل زمستان و بي‌خانمان کردن آنان امر ساده اي نيست که قابل گذشت باشد.

لاريجاني افزود: چندي پيش سربازان اشغالگر آمريکا در افغانستان ، قرآن‌سوزي راه انداختند و از اين طريق قلوب ميليون ها افغان و مسلمان را جريحه دار کردند و آقاي اوباما فقط اظهار تأسف و آن را اشتباه افسران خود قلمداد کرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اين شگرد هميشگي آنان است چرا که هر وقت در فلسطين نيز رژيم صهيونيستي دست به جنايت و قتل عام مي زند ، آن را به مجنوني منتسب مي کنند تا از عذاب وجدان‌هاي آگاه انسان‌ها و فشار افکار عمومي، رژيم خود را برهانند.

*** اين چه دموكراسي است كه سربازان امريكايي هرلحظه بتوانند مردم را به خاك و خون بكشند؟

وي با اشاره به اينکه مردم مظلوم افغانستان تا چه زمان بايد خون خود را در مسير هوس‌هاي سربازان آمريکايي حراج کنند، افزود: آمريکا در بدو اشغال افغانستان، نويد آينده‌اي دموکراتيک را همراه با پيشرفت‌هاي اقتصادي براي اين کشور داد؛ اين چه دموکراسي است که سربازان آمريکايي هر لحظه مي توانند تعداد زيادي از مردم افغان را به خاک و خون بکشند؟ اين چه توسعه اي است که در اين کشور ايجاد کرديد؟ آيا جز ساختن پايگاه و پادگان، کار ديگري صورت داديد؟

رييس قوه مقننه گفت: در فلسطين نيز رژيم صهيونيستي دست به اقدامات وحشيانه‌اي زده و دهها فلسطيني مظلوم را با حملات خود به شهادت رسانده است.

*** اقدام اخير اسرائيل در فلسطين هشداري به مذاكره‌كنندگان است

وي افزود: شايد اين رژيم به خاطر خروج از انزوا و تحقيري که با انقلاب‌هاي منطقه اي نصيب آنها شده دست به اين جنايات زده است ، اما اين سبوعيت رژيم صهيونيستي ، ملت هاي منطقه را بيدارتر مي کند و به انزواي اين رژيم مي افزايد.

لاريجاني گفت: البته اين اقدام اسرائيل نوعي هشدار باش به کشورهاي اسلامي محسوب مي شود که گاه فکر مي کنند با مذاکره مي‌توانند ظلم رژيم صهيونيستي را علاج کنند.

وي در ادامه وحشي‌گري را جزو خصوصيات ذاتي رژيم صهيونيستي و تنها راه حل را مقاومت شجاعانه خواند و افزود: پاسخ هاي قاطع حماس به اسرائيل نشان داد مقاومت و مجاهدت زنده است و با قدرت از ملت فلسطين دفاع مي کنند.

لاريجاني گفت: مجلس شوراي اسلامي اين گونه اقدامات وحشيانه رژيم صهيونيستي و آمريکا را در فلسطين و افغانستان محکوم مي‌کند و به آمريکا هشدار مي دهد با ناشي گري سياسي و سبوعيت نظامي با احساسات مسلمانان بازي نکنند که بازي با آتش در منطقه است.

*** معطوف‌شدن توجه همگان به جداشدن نفت از بودجه سالانه با ديدار ديروز رهبري از بخشهاي پژوهشي وزارت نفت

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنانش گفت: بازديد اثر گذر رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي (دامت برکاته)  از بخش‌هاي پژوهشي وزارت نفت بار ديگر توجه همگان را به اين سياست عميق جلب کرد که اتکا به نفت در نظام بودجه ريزي، سياست منفعلانه و غير عقلاني است و بايد با تدابير انقلابي، نفت از سبد بودجه جاري کشور جدا و به سرمايه تبديل شود.

علي لاريجاني افزود: کميسيون هاي تخصصي به ويژه کميسيون تلفيق همانگونه که در برنامه پنج ساله قيد شده است ، با توجه به تذکرات روشن رهبر معظم، در بودجه سال آينده اين نگاه را محقق و کاهش بودجه جاري از نفت را ملموس کنند تا در افق پنج ساله کشور از اين عارضه نجات يابيم كه اين مهم مي تواند دستاورد اساسي مجلس هشتم و نهم باشد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در خاتمه گفت: همچنين توجه رهبر معظم انقلاب اسلامي به تحرک فني در بخش هاي وزارت نفت نشان مي‌دهد با توجه به رقابتهاي منطقه اي در اکتشاف و بهره برداري مخصوصا در ميادين مشترک بايد نظامات اختصاصي براي اين وزارتخانه در نظر گرفت تا بخش هاي فني آن بتوانند از منافع ملي کشور دفاع کنند که بخشي از اين نيازها خوشبختانه در قانون نفت تامين شده است و مجلس شوراي اسلامي چنانچه لازم باشد گام هاي ديگر در تدوين اساسنامه شرکتهاي نفت و گاز و پتروشيمي بر مي دارد./س2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.