سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی ها نشان می دهد؛

دیابت عامل یک سوم موارد بیماری های کلیوی

بررسی ها نشان می دهد که دیابت مهمترین عامل بروز بیماری ها و نارسایی های کلیوی است به طوریکه نزدیک به یک سوم موارد این بیماری ها مربوط به دیابت است.

دكتر مهدی روستایی، متخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بیماری کلیه یکی از بیماری های مهم و بسیار شایع است که به در صورت ابتلا به آن کیفیت زندگی تا حد زیادی کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه بیماری کلیه یک بیماری خاموش و بی صدا است اظهار داشت: متأسفانه اغلب مبتلایان به بیماری کلیه به دلیل نبود علائم مشخص بیماری از مشکل خود بی اطلاعند به همین دلیل اقدام خاصی برای درمان آن نمی کنند.

روستایی تأکید کرد: عوامل مختلفی در بروز بیماری های کلیوی نقش دارند که دیابت و فشار خون بالا دو عامل بسیار مهم هستند.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد که دیابت مهمترین عامل بروز بیماری ها و نارسایی های کلیوی است به طوریکه نزدیک به یک سوم موارد این بیماری مربوط به دیابت است.

روستایی افزود: همچنین حدود 25 تا 30 درصد موارد بیماری ها و نارسایی های کلیوی مربوط به فشار خون بالا و عوارض آن است.

وی یادآور شد: سنگ ها و عفونت های کلیوی و عوامل ناشناخته نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم در بروز بیماری ها و نارسایی های کلیوی نقش دارند.

روستایی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به دیابت و فشار خون بالا در سال های اخیر موارد ابتلا به بیماری ها، نارسایی ها و اختلالات کلیوی نیز افزایش یافته است که برای جلوگیری از این روند باید اقدامات جدی تری صورت گیرد./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.