سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

كاشان بزرگ‌ترين قطب عرقيات گياهان دارويي كشور

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد كشاورزي كاشان از این شهرستان به عنوان بزرگ‌ترين قطب عرقيات گياهان دارويي كشور نام برد.

سید مصطفی قمصری در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به اینکه کاشان بزرگ‌ترين قطب صنايع توليد و فرآوري عرقيات گياهان دارويي ، گل و گلاب كشور است گفت: تاكنون 225 گونه گياهان دارويي و معطر در دو اقليم آب و هوايي گرم وخشك‌، سرد و كوهستاني كاشان شناسايي شده است.

 به گفته وی، اين امر عامل اصلي ايجاد كارگاه هاي گلابگيري و عرقيات سنتي از زمان‌هاي بسيار دور تاكنون در اين منطقه شده است به طوري كه شهرستان كاشان نه تنها در ايران بلكه در توليد و فرآوري گل وگياهان دارويي شهرت جهاني دارد.

قمصری افزود: تغيير نوع مصرف كشورهاي پيشرفته به ويژه كشورهاي اروپايي از مصارف شيميايي به فرآورده‌هاي گل و گياهان دارويي بعد از شناخت و تحقيق در اثرات زيانبار محصولات آرايشي بهداشتي و دارويي شيميايي در دراز مدت، رونق بازار مصرف جهاني اين محصولات را فراهم كرده است.  

وي پيش‌بيني كرد: با توجه به فعاليت پژوهشكده اسانس‌هاي طبيعي دانشگاه كاشان در راستاي توسعه صنعت گلابگيري و عرقيات دارويي گياهان و ارائه محصولات گل گياهان و عرقيات دارويي به نحوه مطلوب و مورد پسند بازارهاي بين‌المللي اين شهرستان به بزرگ‌ترين مركز تحقيق و صادرات گل و گياهان و عرقيات دارويي جهان تبديل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.