سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان بازرسي كل كشور:

از سال 88 نسبت به ممنوعيت به‌كارگيري بازنشسته‌ها در حوزه ورزش تذكر داديم

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي با بيان اين‌كه قانون، حقوق عامه است و همه بايد به آن احترام بگذارند گفت: از سال 1388 به مسئولان ورزش كشور نامه نوشتيم و به آن‌ها اعلام كرديم كه به‌كارگيري بازنشستگان در حوزه ورزش ممنوع و غيرقانوني است.

به گزارش حوزه حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي در جلسه هفتگي عمومي روزهاي دوشنبه با مديران و كاركنان اين سازمان به موضوع دوشغله‌ها و بازنشسته‌ها اشاره كرد و گفت: يكي از مشكلات كشور از چند سال پيش موضوع دوشغله‌ها و بازنشسته‌ها بود. اين مشكل در حوزه شركت‌ها، ‌دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشي و ورزش موضوع دوشغله‌ها به عنوان يك مشكل گسترده مطرح و در حال تبديل‌ به امري نهادينه شده بود.

 

اما از اواخر سال 87 با اين موضوع به شدت مخالفت شد. همان زمان سازمان بازرسي كل كشور برآورد كرد كه اگر در اين مسئله به صورت برخورد رسانه‌اي و يك حركت مقطعي وارد شود پاسخ مناسب نمي‌دهد. بلكه به يك كار مستمر، برنامه‌ريزي‌شده و با حوصله نياز دارد. خوشبختانه امروز اين امر در جامعه به عنوان يك موضوع ناپسند اجتماعي مطرح شده است. الآن جامعه در خصوص دوشغله‌ها حساس شده است و فردي كه براي شغل دوم اقدام كند از اين بابت نگران است.
 

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در ادامه با اشاره به برخوردهاي سازمان با دوشغله‌ها و بازنشسته‌ها گفت: در واكنش به تلاش‌هاي سازمان در اين زمينه بسياري از دوشغله‌ها انصراف دادند. يكي از حوزه‌هايي كه در اين بحث خود را بيشتر نشان داد حوزه ورزش است. البته رسانه‌ها به اين مسئله دامن زدند. چرا كه در اين حوزه بسيار فعال هستند و هيچ حوزه‌اي در كشور به اندازه ورزش زير ذره بين نيست. هر خبري كه در اين حوزه اتفاق مي‌افتد عموماً برجسته شده و بزرگنمايي مي‌شود.

سازمان بازرسي كل كشور سعي كرد با موضوع دوشغله‌ها با تدبير و حوصله عمل كند

 

وي تصريح كرد: به رغم حساسيت‌هايي كه در جامعه روي موضوع دوشغله‌ها شكل گرفته بود. حتي دنبال راه حل‌هاي مختلف بوديم. دو سال پيش همراه با رئيس سازمان تربيت بدني دنبال راهكار بوديم. براي حل اين موضوع به مجلس رفته و در صحن علني مجلس درباره راهكار سازمان سخنراني كردم. اما در نهايت مجلس اعلام كرد كه چون خلاف قانون اساسي است راهكاري براي برطرف كردن آن نيست و به راهكار اصلاحي ما راي نداد. با تمامي اين اوصاف چون حوزه ورزش حوزه حساسي است و با افكار عمومي و احساسات جوانان سروكار دارد، سعي كرديم با برنامه ريزي و توجه با دوشغله‌هاي اين حوزه برخورد كنيم. به همين خاطر جلسات متعددي با مسئولين و رسانه‌ها برگزار كرديم و گمان مي‌كنم عملكرد خوبي داشته و بدون اين‌كه شوك و آسيبي به اين حوزه وارد شود سعي كرديم با اين مشكل برخورد كنيم.
 

پورمحمدي با اشاره به مقاومت‌هاي برخي بخش‌هاي ورزشي با موضوع دوشغله‌ها گفت: متأسفانه حدود صدها پرونده متخلفين در اين حوزه به هيأت تخلفات اداري دستگاه‌ها دادگاه ارسال شده است. اما چاره‌اي نداشتيم و تلاش كرديم با كساني كه مقاومت كردند قانوني برخورد كنيم.

سازمان بازرسي كل كشور موضوع بازنشسته‌ها را از سال 88 دنبال كرد
 

وي با تأكيد بر اين‌كه موضوع بازنشسته‌ها نيز مانند دوشغله‌ها است، گفت: سازمان با يك فاصله‌اي موضوع بازنشسته‌ها را تعقيب كرده است. يعني دوشغله‌ها از سال 87 و بازنشسته‌ها از سال 88 تعقيب شده است. در چند روز گذشته رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سيما توسط سازمان بازرسي كل كشور رصد شده است. متأسفانه بسياري از اين رسانه‌ها نمره قبولي نياوردند. در اين بحث نمره‌هاي رسانه‌ها ضعيف است. لذا تذكر مي‌دهم كسي سازمان بازرسي كل كشور را به اين راحتي متهم نكند كه بدون دليل،‌بي منطق و بي‌برنامه عمل كرده است. با توضيحي كه بنده و ديگر همكارانم خواهند داد متوجه مي‌شويد كه با برنامه‌ترين اقدامات در كشور از سوي سازمان بازرسي كل كشور انجام مي‌شود.

سازمان بازرسي كل كشور براي هر اقدام سند دارد

 

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين‌كه سازمان موضوع بازنشسته‌ها را از سال 88 تا امروز بدون جنجال و ماجرا جويي دنبال كرده است گفت: تمام فعاليت‌هاي سازمان بازرسي كل كشور در اين حوزه همراه با سند است. من از همين جا از كساني كه بلندگوي بزرگ‌تري دارند خواهش مي‌كنم حواسشان را بيشتر جمع كنند؛ حرف بي‌منطق نزنند.

 

سازمان براي هر نكته‌اي كه مطرح مي‌كند سند و دليل دارد؛ سازمان قصد جنجال‌آفريني و قصد شوك وارد كردن به جامعه را ندارد؛‌ اين طور نيست كه بدون برنامه‌ريزي اقدام كرده باشد. سازمان در سال 88 صريحاً به مديراني كه امروز در ورزش هستند نامه مستقيم ارسال كرده كه حضور بازنشسته‌ها در ورزش ممنوع است كه در اين نامه همچنين قوانين به صورت دقيق براي فدراسيون‌ها و نهادهاي ديگر توضيح داده شد.
 

وي ادامه داد: حوزه ورزش حوزه حساسي است و با افكار عمومي و جوانان سر و كار دارد. معتقديم نبايد در اين حوزه ذهن جوان را مشغول و روحيه‌شان را با شوك مواجه كنيم. در اين حوزه با احتياط عمل كرديم و اجازه نداديم جنجال آفريني شود. به همه نهادها اعلام شد اگر بازنشسته‌ها در آن‌ها حضور دارند تا پايان دوره‌شان به فعاليت ادامه دهند ولي توجه داشته باشند پس از پايان دوره به افراد بازنشسته يا دوشغله مجدداً انتخاب نشوند. اگر بحث انتقاد باشد بايد به ما انتقاد كنند كه چرا اين‌قدر حوصله به خرج داده و با تأمل و صبوري كار كرديم؟!

سازمان بازرسي كل كشور مدافع اعتبار و عزت ورزش است/آنان‌كه اقدامات خلاف قانون انجام داده و ورزش را در معرض خطر قرار مي‌دهند بايد به افكار عمومي پاسخ دهند
 

پورمحمدي كه در جمع كارمندان سازمان بازرسي كل كشور سخن مي‌گفت، در ادامه افزود: چون فدراسيون فوتبال از اهميت بيشتري برخوردار بود سازمان بازرسي كل كشور از آغاز دوره جديد وزارت ورزش و جوانان، به صورت مستقيم مكاتبه كرده و به صورت كلمه به كلمه مفاد قانون را توضيح داد تا اين‌كه فردا كسي مدعي نشود كه ما نمي‌دانستيم و يا مطلع نبوديم. اما امروز مي‌شنويم كه گفته مي‌شود چرا در زمان تعيين صلاحيت افراد براي انتخابات فدراسيون، تذكر داده نشده است. گفته من اين است كه چرا آنكه اطلاعي ندارد اظهارنظر مي‌كند؟! سازمان همان موقع چندين بار هم به صورت شفاهي و هم كتبي تذكر داد.

 

تلاش كرديم حجت بر همه تمام شود. سازمان مدافع اعتبار و عزت ورزش است. سازمان به دنبال حفظ اعتبار بين‌المللي ورزش است. آنان كه اقدامات خلاف قانون انجام داده و ورزش را در معرض خطر قرار مي‌دهند بايد به افكار عمومي و جامعه پاسخ بگويند كه چرا به خاطر منافع شخصي و باندي خود حيثيت كشور را به خطر مي‌اندازند؟! چرا به خاطر موقعيتي كه مي‌دانند خلاف قانون است تلاش مي‌كنند اين موقعيت را به خاطر منافعي كه اطرافش وجود دارد براي خود حفظ كرده و براي اين كار حاضرند با حيثيت كشور،‌با غرور جوانان و آبروي جامعه بازي كنند؟!
 

وي با تقبيح اقدامات خلاف قانون برخي نهادها گفت: سازمان بازرسي كل كشور به خاطر آنكه كسي نيايد بحث جديدي درباره اقدامات قانوني ما در مورد انتخابات فدراسيون فوتبال مطرح كند به صورت مداوم و پيوسته تذكر و گزارش داد. در نهايت كه با بي‌توجهي دست‌اندركاران مواجه شديم به ناچار دو نامه را علني كرديم تا ديگران نيز بدانند.

 

اين نامه‌ها و جلساتي كه با مسئولين امر برگزار شد فراوان است. حال كسي نيايد به خاطر اين دو نامه به سازمان بازرسي كل كشور اتهام وارد كند كه سازمان دير اقدام كرده است؛ خير؛ سازمان بازرسي بارها و بارها تذكر و راهنمايي داده است. اما متأسفانه بي‌قانوني در خيلي از بخش‌ها سكه روز شده است.

بهترين راه اين است كه همه در برابر قانون سر فرود بياوريم و به نهادهاي بين‌المللي خط ندهيم كه بيايند از كشور ما بهانه‌گيري كنند
رئيس سازمان بازرسي كل كشور تأكيد كرد: سازمان بازرسي با قدرت در اين موضوع ايستاده است و قانون را ناموس مردم مي‌داند و مطمئن هستيم كه مردم اجازه نخواهند داد در مقابل قانون گردنكشي و سركشي صورت بگيرد.

 

مطمئناً گردن سركشان شكسته خواهد شد و ملت اجازه گردن فرازي را به كسي نخواهند داد. سازمان بازرسي كل كشور هم بايد به وظيفه‌اش عمل كرده و از حقوق عامه دفاع كند. مردم نيز همواره پاي اجراي قانون ايستاده‌اند و به قانون شكن‌ها اجازه بروز و ظهور نمي‌دهد.
 

وي ادامه داد: تنها راه براي قانون شكنان اين است كه در برابر قانون سر فرود بياورند و به نهادهاي بين‌المللي خط ندهند كه بيايند از كشور ما بهانه‌گيري كنند. حتي برخي قصد دارند داوري را به آن طرف واگذار كنند كه اين هم از شيرين‌كاري‌هاي برخي از آقايان است كه قوانين داخلي كشور را ناديده مي‌گيرند.
 

پورمحمدي در پايان گفت: سازمان بازرسي كل كشور تلاش دارد با بي‌قانوني و فساد در كشور مبارزه كند و با تدبير و عقلانيت اين خط را تعقيب مي‌كند. در اين مسير جنجال آفريني هم نمي‌كند و عملكرد ما آن را نشان مي‌دهد.

/ع2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.