سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین نظام جامع فرهنگی دانشکده علوم حدیث

نظام جامع فرهنگی دانشکده علوم حدیث در سال آینده و اجرایی می شود.

حسین سرو قامت معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم حدیث در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزش باشگاه خبرنگاران به تشریح اقدامات معاونت فرهنگی این دانشکده پرداخت و گفت: یکی از کارهای مهم دانشکده علوم حدیث در سال گذشته برگزاری ساعت فرهنگی که یک روز در هفته و به مدت دو ساعت به بررسی موضوعات و مسائل مهم روز می پردازد، بوده است و در این نشست که با حضور کلیه اساتید و دانشجویان دانشکده برگزار می شود موضوعات سیاسی اقتصادی و اجتماعی روز و همچنین بحث های کاربردی مورد نیاز دانشجویان و اساتید این دانشکده اجرا می شود.
وی دیگر اقدامات را برگزاری کلاس های مشاوره طي 2 روز در هفته عنوان کرد و ادامه داد: این کلاس توسط یکی از اعضای مجرب هیئت علمی اداره می شود و به بررسی مسائل و مشکلات دانشجویان در حوزه های مختلف به صورت رایگان می پردازد و تاکنون دستاوردهای ارزشمندی نیز در این زمینه حاصل شده است.
سرو قامت با بیان اینکه اردوهای متعدد و در زمینه های مختلفی در دانشکده برگزار شده، تصریح کرد: اردوی راهیان نور این دانشکده از روز 17 اسفند ماه شروع شده و تا 22 اسفند ماه ادامه دارد و تعداد 120 نفر از دانشجویان این دانشکده در این اردو حضور دارند و از دیگر اردوهای این دانشکده می توان از اردوی تفریحی آموزشی کارکنان این دانشکده می توان نام برد.

** اجرای طرح هجرت در دانشکده علوم حدیث موفق بوده است
معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم حدیث در ادامه گفت: در طرح هجرت تعدادی از دانشجویان این دانشکده به استان چهارمحال بختیاری اعزام و در مناطق محروم این استان مستقر و به انجام فعالیت های عمرانی و خدماتی برای مردم این مناطق پرداختند.
سروقامت به تشکیل کانونهای قرآن دانشکده اشاره و ادامه داد: در این کانونها که در مهرماه امسال راه اندازی شد قاریان و حافظان بین المللی حضور پیدا کردند و برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوعات متنوع فرهنگی، مثل مشاوره، دین، شعر و ادب و هنر نیز از دیگر اقدامات دانشکده علوم حدیث بوده که با ارائه تخفیف ویژه بسیار مورد استقبال دانشجویان و علاقه مندان قرار گرفت.
بحث ها و نشست های سیاسی از دیگر اقدامات دانشکده علوم حدیث است که سرو قامت به آن پرداخت و ادامه داد: موضوع این نشست ها به طور عمده در حوزه بصیرت و بیداری اسلامی و همچنین مسائل و موضوعات برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است و این نشست ها در جهت بصیرت افزایی و روشنگری دانشجویان اجرا شده است.
وی اقدامات انجام شده در حوزه دانشجویی را بر شمرد و خاطر نشان کرد: تجهیز و راه اندازی سالن رایانه خواهران، تجهیز و راه اندازی سالن ورزشی خواهران، هماهنگی برای عزیمت دانشجویان به سفر حج عمرده انجام شده و از موارد مهم نیز می توان به پرداخت مبلغ 60 میلیون تومان وام به تعداد 150 نفر از دانشجویان اشاره کرد.
وی با بیان اینکه 25 دانشجوی مهمان در دانشکده مشغول تحصیل هستند یاد آور شد: دوره های کوتاه مدت این دانشکده مثل دوره آموزش ، نهج البلاغه، آشنایی با علوم و معارف حدیث، آموزش مکالمه زبان انگلیسی، آموزش کاربر رایانه، دوره های اخلاق، و دوره های آمادگی آزمون دکتری نیز از دیگر فعالیت های دانشکده علوم حدیث در سال 90 بوده است./عط

 

** براي مشاهده آخرين اخبار دانشگاهي اينجا را كليك كنيد.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.