سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان فیلم "آسمان هشتم" در اندونزی:

سینمای ایران حامل با اخلاق ترین پیام ها است

حسن نجفي در اندونزی گفت: سینمای ایران، در دورانی که در آثار هالیوودی بی اخلاقی و فساد تبلیغ می شود، حامل نجیب ترین و با اخلاق ترین پیام ها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، 'حسن نجفی' در گفتگو با خبرنگار اعزامی روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اندونزی، به برگزاری هفته فیلم ایران در جاکارتا اشاره کرد و گفت: سینمای ایران با پاک ترین و با اخلاق ترین پیامها هم اکنون رقیب جدی سینمای هالیوودی است که آنان در حوزه فرهنگی و هنری تلاش می کنند با ابزار های مختلف فرهنگی و هنری بویژه سینما همگان را از اخلاق و انسانیت دور سازند.

وی افزود: هر جا ارزش های اسلامی وجود دارد نام سینمای ایران در آنجا دیده و شنیده می شود و این برای سینمای ایران افتخار بزرگی است.

نجفی ادامه داد: به همت مسوولان نظام جمهوری اسلامی بویژه " سید محمد حسینی " وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلاش فیلمسازان، سالانه بالغ بر 200 فیلم بلند و بیش از هفت هزار فیلم کوتاه در ایران ساخته می شود که این آمار رقمی تولیدی چند برابر گذشته در این حوزه را نشان می دهد.

این فیلمساز ایرانی، به تمایل هنرمندان اندونزیایی در ساخت آثار سینمایی مشترک اشاره کرد و گفت: با توجه به روحیات مشترک هنرمندان و مردم دو کشور امیدوارم در آینده نزدیک با توسعه تعاملات فرهنگی و هنری، چنین اتفاقی صورت پذیرد.

نجفی، محبت، اخلاق، دوستی و مودت را مهمترین وجه مشترک هنرمندان ایرانی اندونزیایی عنوان کرد.

وی به مردم و هنرمندان اندونزی پیشنهاد کرد که برای مشاهده سینمای خانوادگی سالم، فیلم های ایرانی را در خانه های خود آرشیو کنند.

شایان ذکر است این پیشنهاد نجفی مورد استقبال چشمگیر اهالی فرهنگ و هنر و مردم هنر دوست کشور اندونزی قرار گرفت.

هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران با حضور 'سیدمحمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مسوولان هنری اندونزی و هنرمندان دو کشور روز جمعه 19 اسفند ماه در سالن سینمایی 'عثمان اسماعیل' شهر جاکارتا پایتخت اندونزی گشایش یافت و روز چهار شنبه - 24 اسفند ماه - به پایان می رسد.

هفته فیلم جمهوری اسلامی در اندونزی میزبان آثاری سینمایی از جمله 'ملک سلیمان'، 'یوسف پیامبر(ع) و 'بچه های آسمان' و چند فیلم دیگر منتخب ایرانی در این خواهد بود./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.