سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير بهداشت؛

تحول در بخش سلامت بايد پايدار و بنيادين باشد

تحول و تغيير در بخش سلامت بايد پايدار، هدفمند و بنيادين باشد تا با رفت و آمد هاي مديريتي تغيير نكند.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم تقدیر از اعضای هیئت‌های ممتحنه و نفرات برتر آزمون دکترای تخصصی اظهار داشت: افزايش ظرفيت تحصيلات تكميلي، كيفيت آموزش، افزايش حجم پژوهش ها و همكاري هاي بين رشته اي از دغدغه هاي اصلي در حوزه آموزش وزارت بهداشت است.

وي از 3 استاد مسئول سيسات گذاري و ارزشيابي درخواست كرد جدي تر به اين موضوعات بپردازند و سياستگذاري رشته ها را با دقت و جديت بيشتري دنبال كنند تا در آزمون ها برنامه ريزي هاي صحيحي صورت گيرد.

دكتر دستجردي تصريح كرد: در حال حاضر جوامع به سمت اقتصاد دانش بنيان پيش مي روند و ورود به اين عرصه پيشرفت كشور ها را رقم خواهد زد و بايد براي اقتصاد سلامت كه جزيي از رشته هاي اساسي محسوب مي شود كار كنيم و بر اساس سند چشم انداز توسعه پنجم به جايگاه علمي و آموزشي مطلوبي در دنيا دست يابيم

وزير بهداشت ابراز داشت:‌ سازو كارهاي قبلي ما را به جامعه اي دانش بنيان پيش نخواهد برد و بايد براي رسيدن به اين هدف اسناد راهبردي را بر اساس مسائل دانش بنيان طراحي كنيم.

دكتر دستجردي ادامه داد: در چرخه نوآوري، تحقيقات علوم پايه نقش اساسي را بر عهده دارد و براي دستيابي به اين منظور بايد ظرفيت تحصيلات تكميلي را افزايش دهيم همچنين حجم پژوهش ها و همكاري هاي بين رشته اي نيز بايدافزايش يابد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه هرم جمعيتي در حال تغيير است، گفت: جمعيت كشور رو به پيري است و پيش بيني مي شود در سال 1430، 21 درصد جمعيت كشور را سالمندان تشكيل دهند و با اين رويه بار فراواني در جهت بيماري ها ايجاد خواهد شد كه بايد با توجه به اين امر برنامه ريزي كنيم.

دكتر دستجردي در خصوص نقشه جامع علمي كشور گفت: اين نقشه بر اساس ارزش هاي ايران اسلامي تدوين شده و مبناي آن تحول راهبردي علم و نوآوري است و علوم پايه بايد در تحقق اين امر حرف اول را در اين نقشه بزند.

گفتنی است: در این مراسم از اعضای هیأت ممتحنه و نفرات برتر آزمون دکتری تخصصی با اهدای لوح تقدیر شد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.