سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ميزان يارانه حمايتي دولت به داروي هرسپتين ابلاغ شد؛

تقبل 80 درصد هزينه داروي هرسپتين از سوي وزارت بهداشت

يارانه حمايتي دولت به داروي هرسپتين که براي درمان بيماران مبتلا به سرطان پستان تجويز مي شود، ابلاغ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، بر اساس اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هرسپتين (تراستوزوماب) يکي از داروهاي نسل جديد و پرهزينه­اي است که در درمان گروه خاصي از بيماران مبتلا به سرطان پستان مورد استفاده قرار مي ­گيرد.
بنابراين گزارش، از ابتداي ورود اين دارو به فهرست دارو­هاي کشور به رغم حمايت هاي دولت و وزارت بهداشت، بيماران مشکلات زيادي در تامين هزينه­ هاي مربوط به آن داشتند به همين جهت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با همکاري شبکه ملي تحقيقات سرطان کشور و مشارکت انجمن­هاي علمي، راهکار­هاي مربوط به حمايت مالي مربوط به اين دارو را با روش­هاي علمي مورد بررسي و بازنگري قرار دادند.
اين گزارش مي افزايد: پس از چند ماه ارزيابي جوانب مختلف مسأله و با نظر مجرب­ترين اساتيد و متخصصان کشور، رژيم درماني نه هفته­اي اين دارو براي پرداخت يارانه حمايتي در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت و از اين پس، تامين 80 درصد هزينه اين رژيم درماني، برعهده وزارت بهداشت خواهد بود که دستورالعمل آن رسماً به مراکز و قطب­هاي درماني کشور ابلاغ شده است.
گفتني است: علاوه بر اين، وزارت بهداشت از طريق ثبت اطلاعات بيماران در سامانه الکترونيک ويژه­­، بر توزيع، تجويز، تزريق دارو و پيگيري بيماران در مراحل درمان نظارت خواهد كرد./ص


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
معصومه سبکبار
۱۱:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
تاکنون 1/6/91امپول هرسپتین خریدم 26000000ریال