سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امير سرتيپ دادرس:

دوره دافوس عالي‌ترين دوره تعريف شده در عرصه نظامي کشور است

معاون هماهنگ کننده فرمانده کل ارتش گفت: دوره دافوس، قابليتي را براي دانشجويان اين دوره ايجاد مي کند که با افزايش ظرفيت ها و توانمندي ها و با شناسايي رقبا و تهديدات و نيت پنهان آنها عليه نظام مي توانند براي مقابله با آن طراحي و برنامه ريزي کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ محمد حسين دادرس در مراسم دانش آموختگي دانشجويان دانشکده فرماندهي و ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران (دافوس) با اشاره به اينکه تئوري هاي امروز دنيا حول دو محور شكل گرفته است اضهار داشت: محور اول دين،همبستگي ملي و مردم و محور دوم نخبگان هستند.

وي افزود: دوره دافوس، قابليتي را براي دانشجويان اين دوره ايجاد مي کند که با افزايش ظرفيت ها و توانمندي ها و با شناسايي رقبا و تهديدات و نيت پنهان آنها عليه نظام مي توانند براي مقابله با آن طراحي و برنامه ريزي کنند.
معاون هماهنگ کننده ارتش با بيان اين که در محاسبات دنياي کنوني ، حقوق ملت ها بر مبناي توانايي دفاع از خود تعيين مي شود ، اضافه کرد: در چنين محاسباتي که با تکيه بر زور و توان نظامي با دنيا صحبت مي شود ، نقش نيروي نظامي در دفاع از کشور مهم و اثرگذار خواهد بود.
سرتيپ دادرس ، انتخابات 12 اسفند را سيلي محکمي بر صورت استکبار توصيف کرد که موجب ناکام شدن گفتمان جديد آنها در جدايي ملت از بدنه نظام شد.
وي گفت: در گذشته براي موقعيت و عناصر ژئوپلتيک يک کشور ارزش قائل بودند اما امروز متفکرين پديده جديدي معرفي کردند که بر رفتار فردي ، اجتماعي و سازماني اثرگذاري بيشتري دارد و آن هم راه پيدا کردن تعاليم ديني و اسلامي در زندگي مردم است.
سرتيپ دادرس ، بيداري اسلامي و در راس آن انقلاب اسلامي ايران را نمونه اي در تطبيق با ورود تعاليم ديني به عرصه زندگي اجتماعي مردم توصيف کرد.
وي افزود: حضور مقام معظم رهبري در عرصه هاي مختلف به ويژه در نماز جمعه نشان مي دهد که حضور نخبگان جامعه که ارتباط عميقي با آموزه هاي ديني دارند ، چگونه مي تواند جامعه را ايستا نگه دارد.

در اين مراسم  از برگزيدگان تقدير شد./ش3
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.