سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

تاسيسات نفتي مسجد سليمان پذيراي ميهمانان نوروزري

اماکن و تأسيسات صنعتي شرکت بهره‌برداري نفت و گاز مسجد سليمان آماده بازگشايي بر روي بازديدکنندگان نوروزي است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، رئيس روابط عمومي شرکت بهره‌برداري نفت و گاز مسجد سليمان گفت : تاسيسات استخراج و پالايش نفت سوژه مناسبي براي بازديد مهمانان نوروزي و علاقمندان به آشنايي با نحوه توليد و پالايش نفت است.
پيمان ملايي با اشاره به بازديد همه ساله گروه‌هاي راهيان نور و دانشجويان از اين تاسيسات افزود : وجود تاسيسات با عمر نزديک به 100 سال در اين شهر فرصت مناسبي براي علاقمندان و دانشجويان است تا با تاريخ صنعت اول کشور آشنا شوند.
رئيس روابط عمومي شرکت بهره‌برداري نفت و گاز مسجد سليمان گفت : در همين زمينه و با هماهنگيهاي انجام شده بازديد ميهمانان و علاقمندان از تاسيسات نخستين شهر نفتي خاورميانه و ايران از دکل و تاسيسات چاه شماره يک ، تاسيسات کارخانه تقطير و گوگرد سازي بي بيان که بخشي از پارک موزه نفت محسوب مي‌شوند در ايام عيد نوروز براي بازديد علاقمندان بلامانع است.
وي با برشمردن ديگر جاذبه‌هاي صنعت نفت براي بازديد کنندگان افزود : وجود نخستين چاه گازي پيچ و مهره‌اي خاورميانه مشهور به چاه ژوراسيک ، نخستين نيروگاه برق خاورميانه در منطقه تمبي ، آثار بجاي مانده از نخستين راه آهن کشور و چشمه‌هاي خودجوش نفت در منطقه سي برنج از ديگر نقاطي است که مي‌تواند مورد توجه بازديد کنندگان قرار گيرد.
نخستين چاه نفت خاورميانه و ايران در 5 خرداد 1287 خورشيدي در مسجد سليمان به ثمر رسيد و متعاقب به ثمر رسيدن آن بسياري از امکانات رفاهي کشور و خاورميانه براي نخستين بار در اين شهر ايجاد شد.
نخستين راه آهن ، نخستين جاده آسفالته ، نخستين سيستم آب شرب 24 ساعته ، نخستين شبکه جمع آوري فاضلاب ، نخستين استاديوم فوتبال ، نخستين باشگاه گلف ، نخستين سالن آمفي تئاتر ، نخستين باشگاه بيليارد ، نخستين باشگاه بولينگ ، نخستين زمين تنيس ، نخستين نيروگاه برق ، نخستين پالايشگاه نفت و بسياري ديگر از نخستين‌ها از جمله اين امکانات هستند.
شرکت بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان به ‌عنوان وسيع ترين و قديمي‌ترين توليد کننده نفت و گاز کشور يکي از شرکت‌هاي تابعه شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب و شرکت ملي نفت ايران وظيفه استخراج و توليد نفت و گاز در منطقه‌اي با وسعت بيش از 27 هزار کيلومتر مربع را با اولويت صيانت از اين نعمت خدادادي براي نسل‌هاي آينده برعهده دارد.
مسجد سليمان در 125 کيلومتري شمال شرقي اهواز و در کوهپايه‌هاي زاگرس و در مجاورت رودخانه خروشان کارون بنا شده و به واسطه وجود رودخانه‌هاي متعدد فصلي داراي بهاري سرسبز همراه با رويش گل‌هاي رنگارنگ و هوايي لطيف و فرح بخش است و در اين فصل دهها هزار نفر از هموطنان براي سپري کردن تعطيلات نوروزي اين منطقه را بر مي‌‌گزينند.ج/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.