سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تمدید مهلت ارسال اثار به نخستين جشنواره بازار و رسانه

رییس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربایجان شرقی افزود : به منظور فراهم کردن امکان حضور تمامي اصحاب رسانه و روزنامه نگاران استان و کشور، فرصت ارسال آثار به نخستين جشنواره بازار و رسانه تمديد شد.

 به گزارش  خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز،   تراب محمدی  امروز در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به استقبال روزنامه نگاران استان و محدوديت زمان ارسالي براي آثار ، در تراكم كاري ايام پيش از تعطيلات نوروز، زمان ارسال آثار به اين جشنواره تا 20 فروردين سال 91 افزايش يافت.

محمدي خاطرنشان كرد: نخستين جشنواره بازار و رسانه با هدف معرفي بخش هاي مختلف بازار از نگاه ظريف و دقيق اصحاب رسانه در سه محور رسانه هاي مكتوب، رسانه هاي ديداري و رسانه هاي شنيداري برگزار مي شود.

وي يادآور شد: آثار ارسالي به جشنواره بايد در يكي از هفت موضوع ثبت جهاني بازار تبريز، بازار در گذر تاريخ، معرفي بخش هاي مختلف بازار تبريز، مشاغل و افراد مرتبط با بازار، بازار تبريز – چالش ها و فرصت ها ، آسيب شناسي بازار و مرمت بازار تهيه شده باشند.

وي تشريح كرد: آثار رسانه هاي مكتوب در شش بخش خبر، گفتگو، گزارش، نقد و تحليل، مقاله و تيتر بايد در يكي از نشريات سراسري، استاني و يا خبرگزاري هاي رسمي در فاصله زماني فروردين 89 تاپایان بهمن  90 به چاپ رسيده باشد.

محمدي يادآور شد: محدوديتي در تعداد آثار ارسال شده وجود نداشته و لازم است علاوه بر نسخه چاپ شده در نشريه، نسخه تايپ شده اي نيز بر روي لوح فشرده به دبيرخانه جشنواره ارسال شود.

رئيس شوراي ثبت آثار تاريخي و فرهنگي استان تصريح كرد: رسانه هاي ديداري مي توانند در سه بخش آثار تلويزيوني، فيلم كوتاه و عكس در اين جشنواره شركت كنند كه كليه آثار تلويزيوني بايد از يكي از شبكه هاي سراسري يا استاني پخش شده باشند.

محمدي تشريح كرد: آثار تلويزيوني در بخش هاي خبر، گزارش خبري، برنامه هاي مستند تلويزيوني، ميزگرد و ويژه برنامه ها مورد داوري قرار مي گيرند كه كليه آثار در اين بخش و بخش فيلم كوتاه بايد در نسخه DVD همراه با مشخصات نوشته شده صاحب اثر بر روي آن به همراه فرم شركت در جشنواره به دبيرخانه ارسال شوند.

وي يادآور شد: آثار بخش عكس به صورت مجموعه عكس و تك عكس قابل پذيرش هستند كه شركت كنندگان بايد علاوه بر نسخه چاپ شده، فايل آثار را نيز با فرمت Pdf  به دبيرخانه تحويل دهند.

محمدي خاطرنشان كرد: بخش راديويي شامل آثاري در بخش هاي خبر، گزارش خبري، گزارش ويژه، ميزگرد و ويژه برنامه ها و همچنين بخش آواها و نواها در بخش هاي توليدات موسيقي، ترانه هاي محلي و عاشيقي با موضوع بازار دو بخش رسانه هاي شنيداري را تشكيل مي دهند.

وي ادامه داد: شركت كنندگان بخش رسانه هاي شنيداري بايد يك نسخه از آثار خود را با فرمت Vaw بر روي لوح فشرده و همراه با مشخصات آثار درج شده بر روي آن و فرم شركت در جشنواره به دبيرخانه ارسال كنند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اشاره به جوايز جشنواره بازار و رسانه تصريح كرد: به نفرات برگزيده در هر بخش جوايز نفيسي اهدا شده و علاوه بر نفرات اول تا سوم، در هر بخش نفرات چهارم تا ششم نيز مورد تقدير قرار مي گيرند.

محمدي افزود: علاوه بر جوايز هر بخش هيئت داوران جوايز ويژه اي را نيز به آثار منتخب اهدا مي كند و در هر بخش به نهادها، رسانه ها و يا اشخاصي كه با بيشترين اثر در جشنواره حضور يابند جوايز ويژه اي اهدا مي شود.

وي با اشاره به زمانبندي جشنواره بازار و رسانه تاكيد كرد: آخرين مهلت ارسال آثار به جشنواره تا بيستم فروردين ماه سال 91 است كه اختتاميه جشنواره پس از انتخاب و داوري پایان اردی بهشت   ماه سال 91 همزمان با هفته میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

گفتني است : علاقه مندان به شركت در نخستين جشنواره بازار و رسانه مي توانند آثار خود را به نشاني دبيرخانه اين جشنواره واقع در تبريز، خیابان ارتش جنوبی ، كوچه صدر، خانه تاریخی  لاله اي، روابط عمومي ، امور فرهنگی و اجتماعی سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي ارسال كنند. /س

 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.