سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هيچ جريان مستمري در ادبيات ايران وجود ندارد

در عصر حاضر كتابي را مي‌توان كتاب خوب ناميد كه براي مخاطب امروزي نوشته شده و بتواند يا ذهن و افكار انسان مدرن ارتباط برقرار كند.

فرشته احمدي نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران گفت: موفقيت يا عدم موفقيت يك نويسنده را ميزان توجه او به موضوعات جهانشمول و همه فهم تعيين مي‌كند لذا هر اثر ادبي زماني مي‌تواند با مخاطبان در هر زمان و مكان ارتباط برقرار كند كه صرفا محدود به يك جغرافيا و يا وضعيت خاص نباشد.

اين نويسنده ادامه داد: در تاريخ ادبيات جهان آثار بسياري از نويسندگان خارجي را مي‌بينم كه در ايران منتشر شده و مقبوليت پيدا كرده اند اما در مقابل نويسندگان ايراني به دليل اهميت ندادن به ترجمه و عرضه آثارشان به جهانيان چندان شناخته شده نيستند كه البته اين واقعيت جديدي نيست و مدتهاست با اين مسئله دست و پنجه نرم مي‌كنيم.

وي تصريح كرد: در گوشه و كنار ايران معدود نويسندگاني را داشته ايم كه آثارشان امروز به چندين زبان ترجمه شده و هواخاني در سطح بين المللي دارند اما روند ترجمه و انتشار جهاني آثار ادبي هنوز تبديل به يك جريان مستمر نشده لذا تاثير چنداني بر ادبيات معاصر ايران نمي‌گذارد.

مدير كتابخانه پايگاه ادبي والس افزود: پايگاه ادبي والس كه در معرفي و نقد نويسندگان و آثار ادبي فعاليتي مستمر دارد در يك برهه زماني با محدوديت هايي مواجه شد و نتوانست رسالت خود را پيش ببرد.

احمدي عنوان كرد: در هر جامعه زماني كه نگاه انسان به محيط نگاه انتقادي مي شود و انسان به انديشيدن در پديده هاي اطراف مي‌پردازد حساسيت هاي مسئولان و ناظران فرهنگ و هنر برانگيخته شده و ممكن است اقداماتي در راستاي كنترل مسير انتقادات و انديشه ها صورت گيرد.

نويسنده رمان هاي پري فراموشي و ساراي همه اضافه كرد: در عصر فن آوري پايگاه هاي اينترنتي ادبي مي‌كوشند تا مرزها و محدوديت ها را پشت سر گذاشته و ادبيات را به موضوعي همه گير تبديل نمايند و در اين پروسه دسترسي مردم به اطلاعات و آگاهي از پيشينه ادبي نويسندگان و مكاتب ادبي مورد علاقه شان بسيار سهل و ممتنع شده است.

وي در ادامه گفت: پايگاه ادبي اينترنتي والس مي‌كوشد با در نظر داشتن مورد فوق الذكر و عنايت به توسعه اطلاع رساني بيش از پيش به معرفي نويسندگان گمنام و آثار كمتر خوانده شده پرداخته و از انتخاب هاي سليقه اي بپرهيزد و علاوه بر اين در بخش ديگري از سياست ها نگاه ارزشي و كيفي به آثار ادبي را مدنظر داشته باشد.

اين نويسنده در پايان اظهار كرد: هم اكنون مجموعه داستاني را آماده و در دست گردآوري دارم كه پس از اتمام كار در بهار سال آينده جهت چاپ و انتشار به بازار نشر ارائه خواهم داد./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.