سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قصاص يا تبرئه

پرونده قديمي ترين زنداني زن همچنان بدون نتيجه

دادگاه قديمي‌ترين زنداني زن ايران پس از برگزاري در شعبه 105دادگاه عمومي و جزايي تهران به دليل حضور نيافتن شاهدان ادامه رسيدگي به وقت ديگري موکول شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران،وكيل مدافع قديمي‌ترين زن زنداني ايران  با اعلام اين خبر افزود : روز گذشته ، جلسه دادگاه فاطمه مطيع معروف به قديمي ترين زنداني زن در اين شعبه به رياست قاضي خردمند برگزار شد ، اما از انجا که شاهدان در جلسه دادگاه حاضر نشده بودند ادامه رسيدگي به وقت ديگري موکول شد .
عبدالصمد خرمشاهي افزود : در اين پرونده از هشت شاهد چهار شاهد در قيد حيات نيستند و مابقي شاهدان نيز در جلسه دادگاه حاضر نشده بودند و از انجا که حضور شاهدان در جلسه دادگاه الزامي است به همين دليل جلسه دادگاه تجديد و به بعد موکول شد .  
وي با بيان اينکه "فاطمه مطيع" متهم پرونده در اين جلسه  براي چندمين بار اتهامات را نپذيرفت گفت : اولياي دم مقتول در اين پرونده در مرحله دادرسي و روند رسيدگي هاي قبلي به اين پرونده ،تقاضاي قصاص كرده‌ اند که حضور آنها در جلسه دادگاه الزامي نيست اما حضور شاهدان در جلسه دادگاه
و قضاوت قضات تعيين کننده است .
خرمشاهي افزود : در اين پرونده چندين حكم قصاص و برائت صادر شده است اما آخرين مرحله رسيدگي در ديوان عالي كشور نقض شد به همين دليل قرار است اين جلسه دادگاه با حضور شهود برگزار شود اما با گذشت 19 سال از تشکيل اين پرونده برخي از شهود يا فوت کرده اند يا اينکه ادرس شان عوض شده است .
خرمشاهي گفت : قرار است تعدادي از شاهداني كه در قيد حيات هستند از راههاي قانوني به دادگاه احضار شوند تا نهايتا دادگاه برگزار شود و براساس اظهارات انها تصميم قانوني خود را بگيرد.
"فاطمه مطيع" متهم است که در سال 72 مردي 40 ساله به نام "مجيد - الف" را به قتل رسانده است که از ان تاريخ بازداشت شده و تاکنون در زندان بسر مي برد.
جلسه‌ قبلي رسيدگي به اين پرونده نيز قرار بود 18 دي برگزار شود اما از آنجا که اخطاريه دادگاه به زندان اوين رفته و متهم قبل از ارسال اخطاريه به يكي از زندان‌هاي اطراف ورامين منتقل شده بود ، برگزار نشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.