سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعاليت بدني در سلامت مردان چه نقشي دارد؟

بر اساس تحقیقات انجام شده زندگی بی تحرک یکی از 10 علت عمده مرگ و میر در جهان به شمار می رود .

به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نداشتن فعالیت بدنی موجب افزایش خطر انواع بیماریها ، دو برابر شدن خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی ، دیابت نوع دو ،چاقی ، افزایش خطر ابتلا به سرطان روده ، بالا رفتن فشار خون،اختلالات چربی،استئوپروز(پوکي استخوان ) ،افسردگی و اضطراب می شود .

دکتر رضا سعیدی با بیان اینکه مردان بعنوان محور اصلي اقتصاد خانواده ونيروي کاردرجامعه به شمار می روند خاطر نشان کرد: تلاش براي تامين سلامت جسمي،روحي و رواني آنان تاثير بسزايي درتوسعه اقتصادي ،اجتماعي ،فرهنگي ، بهداشتي خواهد داشت .

رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی داشتن فعالیت جسمانی هوازی با شدت متوسط به مدت 30 دقیقه در 5 روز هفته ، انجام تمریناتی که موجب افزایش قدرت و اسقامت عضلانی شامل تمرین با وزنه، حرکات نرمشی با تحمل وزن، بالا رفتن از پله و تمرینات مقاومتی مشابه از جمله راهکارهای حفظ سلامتی در مردان به شمار می رود .

دکتر رضا سعیدی افزايش تعداد ضربان قلب و تنفس و افزايش کارايي و ظرفيت قلبي و ريوي و همچنین افزايش قدرت عضلاني و استخواني و کاهش خطر پوکي استخوان را از جمله مزایای انجام ورزشهای هوازی و قدرتی برشمرد .

وی گفت: به طور مشخص در افرادی که حداقل سطوح توصیه شده معادل فعالیت با شدت متوسط در اکثر روزهای هفته را داشته‌اند، در قیاس با افراد غیرفعال حدود 30 درصد خطر مرگ و میر کمتر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : ورزش کردن مرگ و مير ناشي از بيماريهاي قلبي و عروقي ، سرطانها را کاهش مي دهد، در کنترل چاقي؛ فشارخون، کلسترول بالا موثر است و خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را کاهش مي دهد .

دکتر رضا سعیدی افزود: فعالیت بدنی مناسب به پیشگیری یا کاهش پوکی استخوان و درمان حالت های دردناک مثل کمردرد و زانودردکمک ميکند و موجب افزایش سلامت روحی و روانی میشود.

وی گفت : انجام فعالیتهای ورزشی اضطراب،استرس و احساس افسردگی و تنهایی را کاهش و اعتماد به نفس را افزایش می دهد./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.