سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

نشست مشترك تجار خراسان شمالي و افغان

استاندار خراسان شمالي گفت : از هر تلاشي که باعث نزديکي روابط بين 2 کشور افغانستان و مردم خراسان شمالي شود ، استقبال مي کنيم .

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، استاندار خراسان شمالي گفت : از هر تلاشي که باعث نزديکي روابط بين 2 کشور افغانستان و مردم خراسان شمالي شود ، استقبال مي کنيم .
آقاي شفقت در نشست مشترک بازرگانان و صاحبان صنايع خراسان شمالي با هيتت تجاري کشور افغانستان در بجنورد گفت : ايران و افغانستان 2 کشور دوست و همسايه هستند که مبادلات موجود به هيچ وجه برازنده توانمندي هاي 2 کشور نيست .
وي افزود : خراسان شمالي همچنين آمادگي دارد توانمندي هاي استان را در نمايشگاهي در افغانستان به نمايش بگذارد و پذيراي کالاهاي تجار و بازرگانان افغان در خراسان شمالي است .
مبادلات ايران و افغانستان اکنون حدود هزار و 400 ميليون دلار است که اين رقم را مي شود در يک دوره سه يا چهار ساله به حدود سه برابر افزايش داد .
سرپرست هيئت افغان و رئيس و عضو هيئت مديره کميته زراعت اتاق تجارت و صنايع افغانستان هم گفت : افغانستان فرصت هاي سرمايه گذاري فراواني دارد ولي متاسفانه رسانه ها فقط نکات آشفته و زشتي هاي افغانستان که حاصل جنگ است را نشان مي دهند .
آقاي حاجي غلام نبي عيدي زاده افزود : در بخش زراعتِ افغانستان اکنون زمين هاي خوب و دست نخورده وجود دارد و کشور افغانستان مي تواند اين زمين ها را يک تا 90 سال به صورت اجاره در اختيار شهروندان افغان يا ايراني قرار دهد .
وي همچنين گفت : از 1400 معدن افغانستان نيز فقط 30 معدن فعال است و افغانستان ترجيح مي دهد به جاي اينکه آمريکا و اروپا از منابع ملي اين کشور استفاده کند با ايران شريک شود .
آقاي عيدي زاده همچنين بر تسهيل صدور ويزا براي تاجران افغان و توسعه تجارت بين 2  کشور و انتقال فناوري و تفکر تاکيد کرد .
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن خراسان شمالي گفت : در مدت 2 روز حضور هيئت 17 نفره افغان در خراسان شمالي پيش بيني مي شود حدود هشت قرارداد در بخش هاي مختلف به ارزش حدود 40 ميليون دلار منعقد شود .
آقاي صمدي افزود : تفاهم نامه اي نيز بين اتاق بازرگاني خراسان شمالي و افغانستان در خصوص توسعه  اقتصادي ، برگزاري نمايشگاه ها ، سرمايه گذاري هاي کوچک و متوسط ، اعزام و پذيرش هيئت هاي تجاري و خدمات فني مهندسي امضا مي شود.ج/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.