سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور 25 درصدی دانشجویان خارجی در دانشگاه تهران

درحال حاضر 25 درصد دانشجویان خارجی کشور در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزش باشگاه خبرنگاران، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران در نشست خبری امروز دانشگاه تهران افزود: یکی از شاخصه های تحول علوم انسانی غنی سازی و بومی سازی است که باید متناسب با نیازهای جامعه در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه همه گروهها در این دانشگاه موظف شدند در خصوص این برنامه جدی تحول کار های خود را انجام دهند، گفت: هر روز باید تحول جدی در محتوای دروس به خصوص علوم انسانی داشته باشیم.

رهبر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حراست از اساتید علمی تصریح کرد: برنامه هایی در خصوص آموزش و محافظت از اساتید علمی دانشگاهها در دستور کار است اما ناشناس ماندن و عادی سازی یکی از بهترین کارهای محافظت و حراست از اساتید علمی کشور است.
وی اظهار داشت: هدف از ایجاد پردیس های بین الملل کیش و ارس دانشگاه تهران جذب دانشجویان منطقه و ایجاد فضایی برای جلوگیری از روند خروج دانشجویان به سایر کشورهاست.
وی گفت: در حال حاضر 25 درصد دانشجویان خارجی کشور در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند.
رهبر با بیان اینکه بودجه سال جاری دانشگاه تهران 160 میلیارد تومان بود افزود: بودجه 91 دانشگاه تهران که در حال تصویب بوده كه 200 میلیارد تومان است.
 

** اختصاص 33 درصدي علم دنیا به دانشگاه تهران
رهبر در ادامه افزود: خوابگاههای دانشگاه تهران بیش از 60 سال عمر دارند که باید بودجه ویژه ای برای تعمیر و تجهیز این خوابگاهها در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه ایران توانسته سهم تولیدات علمی خود را از 15 هزار درصد به 3/1 درصد برساند گفت: 33% درصد علم را در دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به خود اختصاص داده اند./عط

 

** براي مشاهده آخرين اخبار دانشگاهي اينجا را كليك كنيد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.