سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير عامل کارخانه نساجي کاشمر:

نوسان قيمت پنبه از مشکلات اساسي صنعت نساجي است

مديرعامل کارخانه نساجي کاشمرتاكيد كرد: نوسان قيمت پنبه از مشکلات اساسي صنعت نساجي است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، شهريار رفيعي در بازديد از كارخانه نساجي كاشمر اظهار كرد: در سال گذشته قيمت پنبه از 15 هزار ريال به 55 هزار ريال افزايش پيدا کرده است.

وي ادامه داد: براي جبران کمبود نقدينگي به وجود آمده از بهمن ماه سال گذشته براي دريافت 15 ميليارد ريال سرمايه در گردش از محل آمايش صنايع در تلاش بوديم و به رغم اينکه وثائق مورد نياز را تامين کرده‌ايم اما بانک صنعت و معدن استان به علت اختلاف با صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع کوچک از پذيرش ضمانت نامه صادره توسط اين صندوق اجتناب و از پرداخت اين وام خودداري مي‌کند.

رفيعي اظهاركرد: در صورت عدم دريافت اين وام، مشکل کمبود نقدينگي تعميق يافته و با افزايش اين چالش‌ها تعديل نيروي کار و کاهش توليد حداقل به ميزان 30 درصد را در آينده نزديک خواهيم داشت.

وي افزود: با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، هزينه‌هاي سنگيني را در بخش انرژي به خصوص سوخت و برق متحمل شديم که دولت وعده مساعدت 50 درصدي را در بخش برق داد اما متاسفانه پرداخت اين يارانه هم اکنون متوقف شده است.

وي از افزايش ظرفيت توليد اين کارخانه از4000 به 9500 تن در سال در صورت اجراي طرح توسعه اين کارخانه خبرداد.

وي افزود: با توجه به اين که شرکت کاشمر مدرس با داشتن سابقه‌اي موفق درامر توليد رمز بقا و ماندگاري خود را در پيشرفت و توسعه مي‌داند اين شرکت در نظر دارد اقدام به اجراي طرحي جديد براي گسترش تنوع محصولات خود کند و به بازارهاي جهاني وارد شود.

رفيعي بيان كرد: کارخانه نساجي در سال77 با اعطاي پروانه از سازمان صنايع و معادن با توليد سالانه 2000 تن نخ پنبه‌اي و مخلوط با الياف مصنوعي به بهره‌داري رسيد.

وي مساحت سالن‌هاي توليد اين کارخانه را 8400 متر مربع و توليد حداکثر روزانه را 6000کيلو گرم نخ در سال اول عنوان کرد و افزود: در نهايت اين طرح با مشارکت بيش از 5200 نفر سهامدار به عنوان اولين کارخانه صنعتي در منطقه در سال 77 شروع به کار کرد و به مرور با رشد تقاضاي محصولات کارخانه که بازتاب کيفيت بي نظير آن بود، خريد يکسري ماشين آلات جديد و مجهز به مدرنترين امکانات کنترل کيفي در دستور کار قرار گرفت.

مديرعامل کارخانه نساجي کاشمر مدرس مستقر در شهرک صنعتي بردسکن ادامه داد: در سال 81 ظرفيت کارخانه از 2000 تن به 3000 تن افزايش پيدا کرد و توليد روزانه به 8500 کيلوگرم انواع نخ رسيد.

وي افزود: با راه‌اندازي و افزايش خط توليد اشتغال‌زايي کارخانه افزايش پيدا کرد و زير بناي سالن‌ها از 8400 متر مربع به 12 هزار متر مربع رسيد.

وي گفت: پس از توليد آزمايشي نخ‌هاي ضخيم و تاييد مثبت آن از سوي مشتريان، بهينه کردن ماشين‌آلات کارخانه براي توليد نخ‌هاي ضخيم که عمدتا مورد استفاده در پارچه‌‍هاي جين، برزنت و .... دارد در دستور کار قرار گرفت و در سال 87 ظرفيت توليد ساليانه کارخانه به 4000 تن و توليد روزانه به 11 هزار و 500 کيلو گرم رسيد.

رفيعي سرمايه اوليه شرکت نساجي را 580 ميليون ريال عنوان کرد و گفت: اين سرمايه در مراحل بعدي افزايش پيدا کرد به طوري که در حال حاضر سرمايه شرکت به بيش از 24 ميليارد و 250 ميليون ريال رسيده است.

وي افزود: محصولات توليدي اين کارخانه به اقصي نقاط ايران ارسال مي‌شود و در توليد پارچه‌هاي جين، برزنت، حوله، منسوجات خانگي و ... استفاده مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه 14 سال از آغاز بهره‌برداري اين کارخانه مي‌گذرد، گفت: هنوز کيفيت نخ‌هاي توليدي در سطح بسيار مطلوبي است.

وي از مسوولان شهرستان و استان خواست مشکلات فراروي اين کارخانه را مرتفع کنند تا بتوانيم با خيال راحت به فعاليت خود ادامه دهيم.

رفيعي از اجراي طرح توسعه اين کارخانه خبر داد و گفت: خوشبختانه با مساعدت مديران بانک تجارت بعد از دو سال تلاش موفق شديم مصوبه اعتباري مورد نياز را براي توسعه کارخانه دريافت کنيم.

وي افزود: اين توسعه که ظرفيت عملي آن5500 تن است، اشتغال براي حداقل 254 نفر را فراهم خواهد کرد و با توليد محصولات جديد به بازارهاي صادراتي نخ ورود پيدا خواهيم کرد.

وي سرمايه‌گذاري در فاز اول آن را 230 ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: بانک تجارت با پرداخت 127 ميليارد ريال آن براي خريد ماشين‌آلات خارجي طرح موافقت کرده است.

وي گفت: درصورتي که مشکلات فراروي پرداخت اين تسهيلات مرتفع شود اين توان را داريم که درايام دهه مبارک فجر شروع عمليات اجراي اين پروژه را داشته باشيم.

محمد عباسپور، فرماندار شهرستان بردسکن در ادامه اين بازديد، افزود: خوشبختانه استاندار خراسان رضوي سياست اجراي حمايت از صنايع استان را طوري تبيين کرده است که کارخانه‌هاي توانمند امکان توسعه را داشته باشند و بنده به عنوان نماينده عالي دولت درشهرستان پيگير مشکلات فراروي اين کارخانه خواهم بود.

وي گفت: با سرمايه‌گذاري 230 ميليارد ريالي براي طرح توسعه اين کارخانه و موافقت بانک تجارت با پرداخت 127 ميليارد ريال آن شاهد آغاز عمليات اجرايي طرح توسعه کارخانه نساجي درايام دهه مبارک فجر باشيم./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.