سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس:

افزايش 33 درصدي صادرات کالا از گمرکات هرمزگان

ارزش صادرات کالا از گمرکات هرمزگان در 9ماه امسال 33 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ناظرگمرکات هرمزگان گفت : در این مدت 20 میلیون و 669 هزار تن کالا به ارزش 6 میلیارد و 500 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد . سنگ آهن ، آلومینیوم ، روی ، مس و سنگ مرمرعمده کالاهای بود که به کشورهای امارات متحده عربی ، چین ، تایوان ، مالزی ، ترکیه و کره جنوبی صادر شد.

میر اشرفی افزود : در 9 ماه امسال به ارزش 19 میلیارد و 812 میلیون دلار کالا به کشور وارد شد . او گفت : کالاهای وارد شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 15 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 11 درصد افزایش داشت .

روغن خوراکی ، موادشیمیایی ، لوازم و ماشین آلات صنعتی و مکانیکی ، ماشین آلات راه سازی ، مواداولیه پلاستیک ، آهن آلات ، لوازم برقی ، بنزین و مواداولیه صنایع شیمیایی و دارویی عمده کالاهای وارداتی بود که از کشورهای امارات متحده عربی ، چین ، تایوان ، آلمان ، هند و کره وارد کشور شد.

ناظرگمرکات هرمزگان درآمد وصولی گمرکات هرمزگان را در این مدت 26 هزار و 268 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: درآمد وصولی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 14 درصد بیشتر بود. گ

گمرک مجتمع بندری شهیدرجایی ، بندر شهیدباهنر و گمرک بندرلنگه از گمرک های فعال هرمزگان است. هرمزگان 23 گمرک فعال دارد. بنادر هرمزگان به علت برخورداری از خلیج فارس و دستیابی به آبهای آزاد در رهگذر شمال به جنوب از فعالترین بنادر کشور در زمینه تخلیه و بارگیری کالا به شمار می روند.

مجتمع بندری شهیدرجایی با 60 درصد تخلیه و بارگیری کالا ، صادرات و واردات و ترانزیت رتبه نخست را در کشور دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.