سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير راه و شهرسازي

سازمان هواپيمايي كشوري، نفوذ ناپذير و در مقابل فشارها ايستاده است

وزير راه و شهرسازيمهندس نيكزاد صنعت حمل ونقل هوايي را حساس ترين بخش وزارت راه و شهرسازي دانست و گفت: مسائل فني و اعمال قوانين و مقررات در صنعت هوايي نفوذ ناپذير است هيچ فشاري را از كسي نمي پذيريم.

به گزارش سزويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي، نيكزاد امروز در نشست صميمي با معاونان، مديران و كاركنان سازمان هواپيمايي كشوري ضمن تشكر از اقدامات رئيس اين سازمان ،صنعت حمل ونقل هوايي را حساس ترين و تخصصي ترين بخش وزارت راه و شهرسازي دانست و گفت: در ساير بخشهاي اين وزارت خانه از جمله مسكن، آب و خاك، طراحي و ساخت و تامين مصالح، به بركت ايثارگريها استقلال كافي داريم اما در جنگ اقتصادي در حوزه حمل و نقل عمده ترين كار در سازمان هواپيمايي كشوري و بنادر است.
وزير راه و شهرسازي بيان كرد: صنعت حمل ونقل هوايي داراي سه ضلع شامل سازمان هواپيمايي كشوري، شركت هاي هواپيمايي و شركت فرودگاههاي كشور است كه با همراهي يكديگر مي‌توانند خدمات مطلوب به مردم و جامعه ارائه كنند.
مهندس نيكزاد، سازمان هواپيمايي كشوري را قانون گذار بخش هوايي دانست و توضيح داد: اين سازمان همچون راهنمايي و رانندگي تنها اعمال قانون مي‌كند و نمي توان گفت مقصر تمام سوانح رانندگي و يا هوايي بر عهده قانونگذار و اعمال كننده آن است.
وي ادامه داد: سازمان هواپيمايي كشوري تنها اعمال قانون مي كند و رابطه علت و معلولي بين سوانح و سازمان هواپيمايي كشوري وجود ندارد در حال كه افكار عمومي مقصر سوانح را دولت مي داند و اينكه به عنوان مثال خلبان نتواند هواپيمايي را كنترل كند مسئوليتي بر دوش اين بخش وارد نخواهد كرد.
وي با بيان اين مطلب كه تعمدا شركت فرودگاههاي كشور و سازمان هواپيمايي كشوري را ادغام نكردم اظهارداشت: تصميم براين شد سازمان فارغ از تمامي مسائل، اعمال حاكميت كند چرا كه كار سازمان الزام و رعايت قوانين و مقررات و اداره صنعت است.
وزير راه وشهرسازي تا كيد كرد: مسائل فني و اعمال قوانين و مقررات در صنعت نفوذ ناپذير است چرا كه اولين خطا در صنعت هوايي آخرين خطاست و خطاي قابل تكرار در جريان نيست به همين منظور هيچ فشاري را از كسي نمي پذيريم و در حال حاضر قوانين و مقررات فني دنيا بر امور صنعت هوايي كشورمان حكم فرماست.
نيكزاد خواستار تربيت نيروي متخصص در صنعت حمل و نقل هوايي و ارائه مقالات فني برتر در مجامع بين المللي شد و افزود: اين امر مي بايست همواره جز اهداف عاليه سازمان هواپيمايي كشوري به شمار رود و در تصويب و ارائه قوانين ايكائو نيز بايد صاحب نظر باشيم چرا كه اين توان در كشور وجود دارد.
وزير راه و شهرسازي در ادامه با بيان اين مطلب كه ناظر همواره بايد از نظارت شونده قوي تر باشد اظهارداشت: حفظ جايگاه حاكميتي زماني قابل نفوذ و احترام است كه مبرا از كساني باشيم كه مي خواهيم آنها را نظارت كنيم.
مهندس نيكزاد با بيان اين مطلب كه در عرصه فني، علمي و تحقيقاتي از هيچ تلاشي فروگذار نخواهم بود، گفت: براي انجام تغييرات در قانون استخدامي اين سازمان با تمام توان از دولت كمك مي‌گيرم.
وزير راه وشهرسازي با اشاره به اينكه كساني كه در سازمان هواپيمايي كشوري كار مي كنند عاشق ايران و اسلام و براي اعتلاي صنعت گام بر مي دارند، افزود: از مسئولين اين سازمان مي‌خواهم از امروز افق بالايي براي حضور در محافل بين المللي در بخش نرم افزاري سخت افزاري ببينند و فرصتي براي تحقيق و مطالعه ايجاد كنيد و در پي آن مطالبه داشته باشيد.
وي اظهار اميدواري كرد كه در آينده نه چندان دور شاهد جايگاه تحول در مسائل فني عملياتي قوانين و مقرارت صنعت باشيم و از اصلاح قوانين در دولت دفاع مي كنم .
 نيكزاد با بيان اين مطلب كه مثلث صنعت هوايي، با حفظ شان و حريم جايگاه خود بتوانند صنعت هوايي بالنده اي براي مردم ايجاد كنند، اظهارداشت: هر كس در صنعت هوايي خدمت كند همانند كسي است كه در راه اعتلاي نظام اسلامي جهاد مي‌كند و هم اكنون دشمن عاجز از حذف ماست.
/عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.