سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه 157هزار سرويس هوانوردي به پروازهاي عبوري از فضاي هوايي كشور

رييس سازمان هواپيمايي كشوري در نشست صميمي وزير راه و شهرسازي با معاونان، مديران و كاركنان سازمان هواپيمايي كشوري از ارائه 157هزار سرويس هوانوردي به پروازهاي عبوري از فضاي هوايي كشور خبرداد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، در اين نشست  علي نيكزاد ضمن گفتگوي صميمي با رييس سازمان هواپيمايي كشوري از نزديك در جريان اقدامات صورت گرفته در اين سازمان قرار گرفت.
وزير راه و شهرسازي همچنين به ارائه رهنمودها و راهكارهاي توسعه و پيشرفت صنعت هواپيمايي كشور پرداخت و از مسئولان سازمان هواپيمايي كشوري خواست تا در راستاي ارتقاي هر چه تمام تر اين بخش گام بردارند.
كاپيتان رضا نخجواني در ابتدا ضمن تشكر از اجابت دعوت سازمان هواپيمايي كشوري از سوي وزير راه و شهرسازي به ارائه خلاصه اي از عملكرد اين سازمان طي يكسال گذشته پرداخت و گفت: در سال جاري 156هزار و 917 سرويس هوانوردي به پروازهاي عبوري از فضاي كشور صورت گرفت و 661 مجوز براي دفاتر خدمات مسافرت هوايي با رشدي 150درصدي صادر شد.
رييس سازمان هواپيمايي كشوري، صدور 6 گواهينامه براي طراحي و توليد وسايل پرنده و قطعات مورد نياز در سال جاري را از ديگر اقدامات صورت گرفته توسط سازمان هواپيمايي كشوري در سال جاري برشمرد و افزود: 243 وارسي و سرويس دستگاه هاي ناوبري سراسر كشور در سال 90 صورت گرفت كه در مقايسه با سال 89 از رشدي 55درصدي برخوردار بوده است.
معاون وزير راه و شهرسازي به انجام 244 spot check از هواپيماهاي شركت هاي داخلي وخارجي در سال 90 اشاره كرد و با بيان اين مطلب كه اقدام مذكور نسبت به سال گذشته 93 درصد افزايش داشته ابراز داشت: صدور 325گواهينامه قابليت پرواز ناوگان هوايي با رشد 18 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته، صدور 160هزار و 155 مجوز براي پروازهاي داخلي، 62هزار و 630 مجوز براي پروازهاي بين المللي همچنين تحويل و تحول 26هواپيماهاي سنگين از ديگر اقدامات صورت گرفته توسط سازمان هواپيمايي كشوري در سال جاري به شمار مي رود.
كاپيتان نخجواني به اصلاح قوانين سازمان هواپيمايي كشوري اشاره كرد و اظهارداشت: در راستاي اصلاح قوانين قديمي صنعت حمل ونقل هوايي، طي سال گذشته 4آئين نامه در صنعت حمل و نقل هوايي تدوين و به دولت ارائه شده است كه هم اكنون يكي از آئين نامه ها توسط دولت تصويب و ابلاغ شده است.
وي به بيان برخي چالش هااشاره كرد و افزود: از آنجا كه ماهيت فعاليت سازمان هواپيمايي كشوري كنترل، حاكميت و نظارت است اين امر باعث شده است كه مجموعه هايي كه بدون رعايت زيرساخت هاي فني و عملياتي و بازرگاني تشكيل شده اند تصور مي كنند اجراي كامل مقررات با هدف خاصي اعمال مي شود و اين مقررات براي آنها ايجاد هزينه مي كند و با انجام برخي اقدامات سعي بر اعمال فشار برسازمان دارند. البته اين مشكلات از سوي مجموعه هاي قديمي كه با زيرساخت هاي فني و ايمني تشكيل اين مسائل و مشكلات ديده نمي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي ضمن اشاره به تخصص، تجارب و تحصيلات كارشناسان سازمان هواپيمايي كشوري، خواستار اصلاح قوانين اداري، مالي و استخدامي اين سازمان همانند سازمان بنادر و دريانوردي شد و افزود: نظام حقوق و دستمزد در مقرارت حاكم بر سازمان هاي دولتي تابع قانون خدمات كشوري است و براي تمام دستگاههاي اجرايي شرايط يكساني را در نظر گرفته، اما اين در حالي است كه كارشناسان فعال در شركت هاي هواپيمايي و بخشهاي غير حاكميتي بيش از 2تا 3برابر كارشناسان سازمان هواپيمايي كشوري حقوق و مزايا دريافت مي كنند و همين امر به دليل ماهيت فعاليت حاكميتي و نظارتي آنها، چالش هاي جدي براي اين بخش به وجود آورده است./عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.