سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه مدل مویی با چهره من هماهنگی بیشتری دارد؟

صورت های لوزی شكل، مربعی و گرد با مدل موهای خاص، زیباتر می شوند.

دکتر سپیده معتمد متخصص پوست و زیبایی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آراستگی ظاهر و چهره از توصیه هایی است که در دین ما به آن تاکید شده است ولی نباید جوانان در این کار افراط کنند.

** چه مدل مویی به چه کسی می آید؟
این متخصص پوست و زیبایی گفت: در صورتهاي لوزی شکل که پیشانی هم کوچک باشد و ناحیه چشم ها و استخوان های گونه عریض تر و چانه باریک است باید مدل مویی را انتخاب کنید که استخوان گونه را باریک تر جلوه دهد و پهنای پیشانی و فک بیشتر به نظر برسد.
مدل پیشنهادی مو، مدل های نامتقارن بهترین انتخاب است اگر فرق سر از بغل باز شود، موها حتما باید چتری باشد و به کناره ها پیچ بخورد و بیشترین پرپشتی مو در ناحیه چانه باشدو بلندی موها تا میانه گردن بیاید.

** صورت مربعی شکل
دکتر معتمد در ادامه افزود: در صورت مربعی شکل خط فک و پیشانی عریض است و استخوان گونه و چانه، زاویه دار و پهن است بنابراین در این افراد باید مدل مو طوری انتخاب شود که صورت بلند تر و کشیده تر نشان داده شود.
وی تصريح كرد: در این مورد، مدل موی متقارن بهترین است، فرق از کنار باشد و بیشترین پرپشتی مو در ناحیه گیجگاه و فرق سر قرار گيرد.

** صورت مستطیل شکل
این متخصص پوست و زیبایی گفت: در صورت مستطیل شکل، پهنای پیشانی،‌ چانه و گونه یکسان بوده و صورت لاغر و کشیده است.
وی در ادامه افزود: افرادی که صورتی به این شکل دارند، باید سعی کنند فرم صورتشان کوتاه تر و پهن تر جلوه داده شود.
دکتر معتمد اظهار داشت: در این افراد مدل مو، می تواند متقارن یا نامتقارن باشد و گذاشتن چتری اختیاری است اما باید بیشترین پر پشتی مو در کناره های سر باشد و قد موها کوتاه شود.

** صورت مثلثی شکل
دکتر معتمدافزود: در افرادی که صورت مثلثی شکل دارند، پیشانی باریک ترین قسمت است و هر چه به سمت گونه ها و چانه می رویم صورت عریض تر می شود.
وی گفت: بهترین مدل مویی که می تواند در این افراد پهنای پیشانی را زیاد وعرض چانه و گونه ها را کم کند این است که مو باید در ناحیه گوش و بالاتر پر پشت بوده و به تدریج به سمت گردن و پشت گردن باریک تر شود.

** مدل موی مناسب براي صورت های بیضی شکل

این متخصص پوست و زیبایی خاطر نشان كرد: در این افراد چانه کمی باریک تر از پیشانی است و استخوان گونه برجسته است که به خاطر تقارن و تناسب آن، ایده آل ترین شکل صورت به حساب می آید و هر نوع مدل مویی نیز برای این چهره ها مناسب است.
وی گفت: در افرادی که فرم صورت آنها به شکل گرد است، طول و عرض صورت تقریبا برابر است و زوایای اندکی دارد.
دکتر معتمد یاد آور شد: برای این نوع صورت ها باید سعی شود، صورت باریک تر و کشیده تر جلوه کند بنابراین انتخاب موهایی نامتقارن بهترین حالت ممکن است./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.