سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير كل سازمان توليد اسكناس و مسكوك:

امحاي 1 ميليارد اسكناس براي اولين بار طي سال جاري

مديركل سازمان توليد اسكناس و مسكوك با تاكيد بر اينكه اسكناس ها مي بايست بعد از سپري كردن 30 تا 50 درصد عمر خود از رده خارج شوند گفت: امسال براي نخستين بار در كشورمان بيش از يك ميليون اسكناس فرسوده امحا شد.

مجيد صنيعي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص روند امحاي اسكناس در ايران اظهار داشت: متوسط عمر اسكناس درشت در ايران 5 تا 6 سال، اسكناس ريز 1.5 تا 2 سال است كه اين ميزان در سطح جهان بين 7 تا 8 است.
مديركل سازمان توليد اسكناس و مسكوك تصريح كرد:‌ با توجه به اينكه اسكناس ها مي بايست در دستگاه هاي ATM قابل حركت باشد، زماني كه 30 تا 50 درصد عمرشان را سپري كرده باشند بايد امحا شده و اسكناس نو جايگزين شود، ضمن اينكه به لحاظ باكتري زدايي اسكناس هاي فرسوده و نقل و انتقال ميكروب و ويروس حتما مي بايست زودتر از پايان عمرشان از رده خارج شوند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر كشور ما از فرآيند امحا عقب است خاطرنشان كرد:‌ از 10 سال پيش تاكنون مي بايست 1.5 ميليارد قطعه اسكناس امحا مي شد كه موفق به اين كار نشده ايم.
صنيعي گفت:‌ امسال براي اولين بار بيش از 1 ميليارد اسكناس امحا شده كه اميدواريم طي 3 سال آينده وضعيت اسكناس هاي فرسوده بسامان شده و اسكناس هاي ريز نيز نو شوند.
وي در خاتمه در خصوص بحث رفرم پولي و تورم زا بودن آن نيز خاطرنشان كرد: تورم موجود در كشور باعث تصميم گيري در اصلاح واحد پولي و حذف صفر از پول ملي شده بنابراين رفرم پولي تورم زا نيست./ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.