سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يزد/نماینده مردم طبس در مجلس؛

حتی یک کارگر معدن در طبس اخراج نمی‌شود

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل ایجاد مشکلاتی در شرکت ذوب آهن اصفهان، تقاضا برای زغال‌سنگ استخراج شده از معادن طبس کاهش یافته، اما با پیگیری‌های صورت گرفته حتی یک کارگر معدن هم اخراج نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛محمدکریم عابدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال‌هاست که معدن پروده چهار طبس برای تجهیز در انتظار اعتبار است که اخیراً مبلغ 82 میلیون یورو از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری تصویب و ابلاغ شد که بزودی جذب خواهد شد.
وی بیان کرد: به علت ایجاد مشکلاتی در شرکت ذوب آهن اصفهان مدتی است که تقاضا برای زغال‌سنگ استخراج شده از معادن طبس کاهش یافته که این موضوع باعث نگرانی مدیران معادن و حدود ۴ هزار کارگر فعال در این بخش شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تعامل و پیگیری از طریق مسئولان مربوطه کشوری، زمینه صادرات زغال‌سنگ در آینده نزدیک فراهم و مقرر شد که حتی یک نفر کارگر معدن هم از کار اخراج نشود.
وی خاطرنشان کرد: نیروگاه زغال‌سنگ سوز طبس نیز با هزینه 12 هزار میلیارد ریال به سرعت در حال احداث است و احداث دو کارخانه کک‌سازی نیز در برنامه است که کار احداث کارخانه اول آغاز شده و تا سال 1391 به بهره‌برداری می‌رسد و کارخانه دوم نیز در مرحله انجام مطالعات است.
عابدی از بهره‌برداری تصفیه‌خانه آب شرب شهر طبس تا پایان سال جاری و تکمیل ساختمان بیمارستان یکصد تختخوابی طبس تا خردادماه سال آینده خبر داد و اضافه کرد: کار احداث کارخانه سیمان طبس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال پیگیری است و کارخانه کانسرام نیز به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیده است.
وی درباره پروژه گازرسانی به طبس نیز یادآور شد: تا اوایل بهمن ماه سال جاری گاز به بخشی از منازل شهر طبس رسیده و شعله گاز در این شهر روشن خواهد شد.
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس گفت: برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در راستای صادرات زغال‌سنگ و سایر سنگ‌های معدنی، ۲ هزار هکتار زمین اختصاص یافته و مراحل کار در حال پیگیری است.
این مسئول درباره پروژه‌های راه‌سازی در طبس هم اذعان داشت: برای احداث راه طبس - بشرویه سرفصلی در بودجه سال آینده کشور در نظر گرفته شده، پروژه دو بانده کردن راه طبس - یزد آغاز شده و پروژه دو بانده کردن راه طبس - ده‌محمد - عشق‌آباد - تپه‌طاق نیز در دست پیگیری است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.