سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار منطقه دو اعلام کرد:

احداث بوستان اکو در منطقه 2

شهردار منطقه دو تهران با اشاره به ساخت نخستین بوستان اکو کشور(مجموعه آموزشی محیط زیست شهری) در این منطقه گفت: این بوستان فرصت سازی برای زندگی نسل های آینده است تا شرایط محیطی مطلبوبی در شهر حاکم باشد.

مهندس اسد فاضل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: با توجه به پتانسیل ها و روند توسعه در کشور و نیز مشکلات زیست محیطی تهران، احداث بوستان اکو می تواند فرصتی تازه برای بهبود شرایط زیست محیطی شهر و فرصت سازی برای زندگی نسل های آینده باشد.

به گفته وی، شهرداری این منطقه با الگوبرداری از اکو پارکهای موجود در جهان و بومی سازی پروژه با شرایط زیست محیطی شهر تهران، اقدام به طراحی مجموعه آموزشی محیط زیست شهری کرده است.

شهردار منطقه دو افزود: اختصاص فضاهایی به مرکز اطلاع رسانی بازیافت، کلینیک گل و گیاه، موزه محیط زیست آزمایشگاه گیاه پزشکی، مزرعه آزمایشی، نیروگاه انرژی خورشیدی و استفاده از گون های سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه از جمله ویژگی های این بوستان است.

فاضل، انتقال فرهنگ خدمات شهری از طریق مشارکت و آموزش شهروندان را از جمله سیاست های اصولی شهرداری دانست و اظهار داشت: هر چه قدر برای ارتقای سطح فرهنگ شهروندان در حوزه خدمات شهری سرمایه گذاری و برنامه ریزی شود، نتایج مطلوب زیست محیطی به همراه خواهد داشت.

بنابراین گزارش، نمایشگاه اصلاح الگوی مصرف، آشنایی با فناوری های ارزیابی اثرات توسعه بر محیط زیست، آشنایی با حیات وحش و پوششی گیاهی منطقه، کتابخانه تخصصی محیط زیست و برگزاری دوره های آموزشی زیست محیطی شهروندان از دیگر بخش های نخستین پارک اکو کشور است که در خیابان زنجان منطقه دو تهران واقع است./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.