سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از پوشيدن كفش هاي پنجه باريك خودداري كنيد

تحقيقات نشان مي دهد؛ پوشيدن كفش هاي پنجه باريك در بروز عارضه انگشت شصت كج مؤثر بوده و احتمال شكستگي هاي انگشتان پا را در بلند مدت افزايش مي دهد.

دكتر هادي عبادي، جراح و متخصص ارتوپدي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: عارضه انگشت شصت كج يك ناهنجاري مهم در پا است كه بروز آن به ويژه در نوجوانان و جوانان در حال افزايش است.
وي تصريح كرد: در عارضه فوق انگشت شصت به طرف بيرون منحرف شده و در موارد شديدتر نيز ممكن است انگشت شصت برروي انگشت دوم قرار گيرد.
عبادي با اشاره به اينكه پوشيدن كفش هاي پنجه باريك در بروز عارضه انگشت شصت كج مؤثر است گفت: احتمال شكستگي هاي انگشتان پا در اثر ضربه فشار و يا هر آسيب ديگري نيز در افرادي كه كفش هاي پنجه باريك مي پوشند نيز بسيار بيشتر از ديگران است.
وي تأكيد كرد: كفش هاي پنجه باريك و تنگ در بلند مدت به مفاصل انگشتان پا آسيب وارد كرده كه علاوه بر ايجاد عارضه شصت كج ممكن است عوارض ديگري همچون درد، التهاب، تورم و پينه نيز در ناحيه انگشتان پا ديده شود.
عبادي خاطرنشان كرد: پرهيز از پوشيدن كفش هاي تنگ و پنجه باريك، كاهش وزن در افراد چاق، رعايت بهداشت پا و انجام حركات تقويتي و كششي انگشتان پا در پيشگيري از عارضه انگشت شصت كج بسيار مؤثر بوده و احتمال شكستگي هاي انگشتان پا را تا حد زيادي كاهش مي دهد./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.