سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت خبرداد:

رایزنی با بانک مرکزی برای اختصاص دادن ارز کم قیمت برای داروهای وارداتی

طی چند روز گذشته قیمت داروهای وارداتی به دلیل افزایش قیمت ارز افزایش پیدا کرده که وزیر بهداشت طی رایزنی با رئیس بانک مرکزی درخواست اختصاص ارز کم قیمت برای دارو را خواستار شده است.

دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص گرانی داروها وارداتی افززود:نباید به هیچ مناسبتی گرانی دارو داشته باشیم. هرچند افزایش قیمت روی مواد اولیه دارو و داروهای وارداتی اثرگذار است، ولی با رایزنی هاییی که رئیس بانک مرکزی صورت گرفته ایشان در پی راهکارهایی هستند تا ارزی که در اختیار دارو قرار می گیرد متفاوت با دیگر ارزهای جامعه باسد.

وی در مورد مشکلات بیمه های روستایی عنوان کرد: اگر بیماران روستایی به اورژِانس بیمارستانی مراجعه کنند حتما پذیرش می شوند. غیر این صورت هم تمام بیمارستانهای دولتی ما موظف هستند انهاراپذیرش کنند. ولی باید به این نکته توجه کرد که سیستم ارجاع را در شهرستانها و استانها جدی بگیریم چرا که وقتی مردم احساس کردند که به خدمات سطح دو و سه نیاز دارند با ید حتما از خط یک گذشته باشند.
دستجردی اظهار داشت: مشکلی در سیستم ما وجود دارد این است که سطح یک خدمات در روستاها از یک ساعتی به بعد پزشک ندارد و بیمار بایستی به مرکز شهرستان یا مرکز استان برود. اگر بتوانیم برنامه پزشک خانواده را در استانها پیاده کنیم،در تمامی ساعات پزشک خانواده خوهیم داشت و می توانیم نبود پزشک را در برخی ساعات جبران کنیم. /ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.