سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه های فرهنگی دهمین جشنواره امام رضا (ع) بررسی شد

با حضور بهمن دری، رییس کارگروه فرهنگی جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، برنامه های فرهنگی جشنواره به تفکیک استان ها و سازمان ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت .

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ و به نقل از روابط عمومی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و براساس شیوه نامه اجرایی این جلسه، راهکارهای اجرایی مصوبات شورای سیاستگذاری جشنواره در حوزه برنامه های فرهنگی مورد ارزیابی و تصویب اعضای کارگروه قرار گرفت .

بهمن دری رئيس کارگروه جشنواره بين اللملي امام رضا(ع) در این جلسه طی سخنانی بر مولفه های اقتدار فرهنگی، تعامل فرهنگی، همچنین مختصات اضمحلال فرهنگی و تهاجم و شبیخون فرهنگی اشاره کرد و گفت : غفلت از روحیه جهادی و ایثار و غفلت از تهاجم فرهنگی دشمن و بی توجهی به نویسندگان متعهد و اصحاب قلم و عدم توجه به سخاوت و کرم و محبت اهل بیت (ع) از جمله مولفه های سقوط فرهنگی است .

رییس کارگروه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با تاکید براینکه نباید به وارونگی فرهنگی دچار شویم ادامه داد: نباید اجازه دهیم هنجار به ناهنجار و ارزش ها به ضد ارزش تبدیل شود.

معاون امور فرهنگی در ادامه با بیان تفاوت بین تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی اضافه کرد: در تهاجم فرهنگی دشمن با برنامه ریزی مستمر و مانا سعی در تاثیر تدریجی فرهنگ منحط خود دارد اما در شبیخون فرهنگی دشمن با استراتژی ، بدون مقدمه و آنی فعالیت های خود را پی ریزی می کند .

دری در بخش دیگری از سخنانش با برشمردن یکی از مهمترین شاخصه های جشنواره امام رضا (ع) گفت :‌ حضور مردمی در جشنواره و استقبال روز افزون از جشنواره رضوی نشان از مردمی بودن اهل بیت (ع) دارد و باید در برگزاری این جشنواره تلاش کنیم ویژگی های امام هشتم شیعیان جهان چون محبت ٬جود٬ کرم٬ بخشش٬ خوش زبانی٬ مدارا ٬ مدیریت وو دشمن شناسی مبارزه با دشمنان را به نحوی شایسته به منصه ظهور در بیاوریم .

وی در این جلسه بر ارزیابی ادوار گذشته جشنواره بر اساس دو شاخصه کمی و کیفی و اجرای دلسوزانه٬ یک پارچه و منسجم دهمین دوره تاکید کرد .

همچنین در این جلسه هدف گذاری و تصویب سفارش کار به نویسندگان برجسته کشور ٬ محققان ٬ پژوهشگران ومدرسان و استادن حوزه و دانشگاه نیز بعنوان یکی از دستورات جلسه مورد بررسی قرار گرفت .

بنابراین گزارش، فعالیتهای اجرایی حضور جشنواره در نمایشگاه های کتاب در داخل و خارج از کشور از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد ارزیابی اعضا قرار گرفت .

جلسات کارگروه فرهنگی جشنواره به ریاست بهمن دری معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیری داریوش رضوانی مشاوراجرایی معاون امورفرهنگی هر سه ماه یکبار برگزار می شود .

اعضای کارگروه فرهنگی دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را معاون امورفرهنگی سازمان اوقاف ٬ رییس سازمان موزه ها و امورکتابخانه های آستان قدس رضوی ٬ مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان ٬ مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی ٬مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ، مدیرعامل موسسه خانه کتاب٬ مدیران کل فرهنگ وارشاد استان های آذربایجان غربی ٬ البرز ٬ بوشهر ٬ چهار محال بختیاری ٬ خوزستان ٬ سمنان ٬ ایلام ٬ کرمان ٬ کردستان و مازندران ٬ رییس دانشگاه پیام نور مشهد مقدس و مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی به عنوان دبیر جشنواره تشکیل می دهند .

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.