سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش مرگ و مير ناشي از غرق‌شدگي و برق گرفتگي

در ده ماهه امسال مرگ و مير ناشي از غرق‌شدگي 9.7 درصد و مرگ ناشي از برق گرفتگي در كشور شش دهم درصد كاهش يافت.

 

به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، در ده ماهه امسال 967 نفر بر اثر غرق‌شدگي جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتي هاي ناشي از غرق‌شدگي يكهزار و 71 نفر بود، 9.7 درصد كاهش يافته است.

از كل فوت شدگان ناشي از غرق‌شدگي در ده ماهه امسال 833 نفر مرد و 134 نفر زن بودند، همچنين بيشترين آمار مرگ ناشي از غرق‌شدگي با عدد 177 نفر در ماه مرداد ثبت شده است.

در 10 ماهه امسال به ترتيب استان هاي خوزستان با 172، مازندران با 152 و گيلان با 87 فوتي بيشترين ميزان مرگ ناشي از غرق‌شدگي را به خود اختصاص مي دادند.

در دي ماه امسال نيز مرگ ناشي از غرق‌شدگي در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 51.4 درصد كاهش و از 37 فوتي در سال گذشته به 18 نفر( شامل 15 مرد و سه زن) رسيده است.

كاهش شش دهم درصدي مرگ ناشي از برق گرفتگي

در ده ماهه امسال 660 نفر(587 مرد و 73 زن) بر اثر برق گرفتگي در كشور جان باختند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتي هاي ناشي از برق گرفتگي 664 نفر بود، شش دهم درصد كاهش يافته است.

بيشترين تعداد فوتي هاي ناشي از برق گرفتگي به ترتيب در استان هاي تهران با 112 نفر، خوزستان 78 نفر و فارس 46 نفر و كمترين آن نيز به ترتيب در استان هاي مركزي يك نفر، خراسان شمالي، ‌خراسان جنوبي و كهگيلويه و بويراحمد هر يك با چهار نفر ثبت شده است.

بر اساس آمار هاي موجود مرگ ناشي از برق گرفتگي در دي ماه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 16.3 درصد كاهش يافته و از عدد 49 به 41 مورد رسيده است./ع


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.