سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتایج مطالعات اخیر نشان می دهند؛

ابتلای 6 درصد مردم تهران به کبد چرب

نتایج مطالعات اخیر نشان می دهند که حدود 6 درصد مردم تهران به هپاتیت ناشی از کبد چرب مبتلا هستند.

میثم صدراللهی متخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ امروزه شیوع بیماریها و نارساییهای مرتبط با کبد به ویژه هپاتیت به شدت افزایش یافته که این موضوع به ویژه در شهرهای صنعتی و بزرگ بسیار مشهود خواهد بود.

وی با بیان اینکه علت اصلی افزایش شیوع بیماریهایی همچون هپاتیت و کبد چرب الگوهای نامناسب زندگی بوده است تصریح کرد: تغذیه نادرست مهمترین عامل افزایش دهنده خطر ابتلا به هپاتیت و کبد چرب بوده که متاسفانه در تمام سنین این گونه عادات نامناسب دیده می شود.

صدراللهی افزود: با افزایش مصرف مواد پرچرب و قندها و در مقابل کاهش تحرک و فعالیت بدنی روند ابتلا به چاقی و اضافه وزن افزایش یافته که این عامل نقش موثری در بروز اختلالات کبدی داشتهاست.

وی تاکید کرد: در مجموع می توان گفت: که چاقی و پرخوری دو عامل بسیار مهم در افزایش شیوع موارد ابتلا به کبد چرب بوده است.

صدراللهی با اشاره به اینکه روند ابتلا به هپاتیت ناشی از کبد چرب در سالهای اخیر در شهرهای بزرگی همچون تهران افزایش یافته است تصریح کرد: نتایج مطالعات اخیر نشان می دهند که حدود 6 درصد مردم تهران به هپاتیت ناشی از کبد چرب مبتلا هستند که این میزان در مقایسه با متوسط کشوری بالاتر است.

این متخصص گوارش و کبد گفت: متاسفانه در اغلب شهرهای بزرگ کشورمان و بسیاری دیگر از مناطق شیوع کبد چرب افزایش یافته است به طوریکه در حال حاضر موارد ابتلا به کبد چرب در مقایسه با هپاتیت بیشتر شده است.

وی خاطر نشان کرد: به طور قطع اصلاح عادات تغذیه ای به ویژه کاهش مصرف چربی ها مهمترین راه پیشگیری از کبد چرب است./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.