سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری بزرگراه یادگار امام (ره) تا 25 اسفند 1390

شهردار منطقه 10 از بهره برداری بزرگراه یادگار امام (ره) در روز 25 اسفند سال 1390 خبر داد.

بهروز محمد زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این که زمان بهره برداری از بزرگراه یادگار امام (ره) حد فاصل خیابان آزادی تا خیابان امام خمینی (ره) افزود: اولویت امسال شهرداری بهره برداری از بزرگراه یادگار امام (ره) حد فاصل خیابان آزادی تا خیابان امام خمینی (ره) است که در حال حاضر تملک این قسمت تمام شده و روز 25 اسفند 1390 به بهره برداری خواهد رسید.
وی در ادامه تصریح کرد: بهره برداری از بزرگراه یادگار امام (ره) بی تردید تاثیر زیادی بر کاهش بار ترافیکی منطقه خواهد داشت و با توجه به ابلاغیه شهرداری تهران در خصوص تعریض هر چه سریعتر خیابان امام خمینی (ره) این برنامه در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال کار این محور توسط شهرداری تملک خواهد شد.
محمدزاده اظهار داشت: با اتمام تملک املاک واقع در این خیابان که تاکنون 20 متری بوده است این خیابان به محوری 35 متری تبدیل خواهد شد و اعتبار تملک املاک در حال حاضر 50 میلیارد تومانی شده است که این مقدار هزینه جدای از موضوع اعتبار بر اجرای این طرح است.
شهردار منطقه 10 تاکید کرد: به تمام املاکی که در طرح تملیک قرار دارند و قابلیت ساخت و ساز دارند توسط شهرداری تسهیلات ویژه ای تعلق خواهد گرفت اما املاکی که بعد از طرح تعریض قابلیت ساخت و ساز ندارند توسط شهرداری خریداری شده و تغییر کاربری می یابد.
وی همچنین از بهره برداری صد طرح فرهنگی ، ورزشی، عمرانی و اجتماعی در سطح منطقه خبر داد و اعلام کرد: در راستای سیاست های شهرداری تهران به ازای هر محله یک سرای محله آماده شده که هر سرای محله شامل کتابخانه، آمفی تئاتر، دارالقرآن و فضاهای آموزشی است و مدیریت و شورایاری محله در آن مستقر است.
*تجهیز دفاتر دوام محلات ده گانه منطقه در سال 91
ابراهیم ملاصالحی دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 10 در سال 91 اعلام کرد: با جلب مشارکت شهروندان و تشکیل گروههای دوام محلات، 45 گروه به عنوان اماکن در منطقه 10 در سال 91 راه اندازی می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: از جمله فعالیتها در این گروه ها برگزاری کلاس های آموزش بحران اماکن در زمینه های زلزله، آتش سوزی، سیل و حوادث مترقبه بود و طی آن آموزش عملیات اطفای حریق، امداد و نجات، کمکهای اولیه به ساکنان مجتمع های مسکونی ارایه شده بود و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.
صالحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جلسات فصلی اظهار کرد: جلسات فصلی اعضای ستاد بحران که متشکل از نمایندگان سازمانها و ادارات سطح منطقه است که هر سه ماه یک بار برگزار می شود و از دیگر جلسات برگزار شده می توان به جلسه ساماندهی بوستان های سطح منطقه 10، جلسه به منظور بررسی مشکلات خیابان عرب اشاره کرد.
وی اعلام کرد: در همین راستا کارگاه های آموزشی ICS ویژه مدیران منطقه با هدف آموزش چگونگی مواجهه با بحران تشکیل و طی آن شهرداران نواحی سه گانه منطقه و جانشینان آنها به همراه مدیران محلات منطقه پس از استفاده از مطالب تئوریک در کارگاه عملی مرتبط نیز شرکت کردند.
*اشاعه فرهنگ زیست محیطی و مشارکت دانش آموزان در امر بازیافت
محمد مظفری رئیس اداره بازیافت حوزه امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 10 اعلام کرد: اداره بازیافت منطقه در راستای اشاعه فرهنگ زیست محیطی طرح تفکیک زباله و جلب مشارکت دانش آموزان در امر بازیافت ، با اعزام آموزشگران خود به مدارس حضرت مریم و دلخواسته یک اقدام به آموزش دانش آموزان در راستای اجرای طرح حامیان بازیافت کرد.
وی در ادامه گفت: اجرای طرح حامیان بازیافت با هدف ایجاد حس مسئولیت در دانش آموزان و اولیای وابسته ایجاد شهری سالم وبهداشتی ، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کاهش آلاینده ها، کاهش میزان پسماند تولید شده افزایش درصد خالص زباله تر، تفکیک بهداشتی پسماندهای خشک با ارزش از مبدا، تاثیر به سازیی در کاهش هزینه های جانبی داشته و همچنین موجب افزایش سرانه درآمد اقتصاد خانواده می شود.
مظفری تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان پسماندهای خشک تفکیک شده خود را به ناوگان ویژه جمع آوری پسماند خشک مستقر در محل تحویل و از آموزشگران کارت امتیاز حامیان بازیافت دریافت می کنند.
رئیس اداره بازیافت حوزه امور شهری و فضای سبز منطقه 10 خاطر نشان کرد: از تعداد 900 دانش آموز در دو مدرسه ذکر شده ، تعداد 470 نفر با مساعی اعضا خانواده نسبت به تحویل کیسه های آبی رنگ حاوی پسماندهای خشک خود اقدام کردند که این امر بیانگر مشارکت مستقیم اعضا خانواده دانش آموزان بوده و تبلور عینی مشارکت شهروندان در اداره امور شهری است./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.