سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار در كشور؛

دستور العمل های پروازی بر اساس سامانه ناوبری منطقه ای طراحی شد

طراحی دستور العمل های پروازی براساس سامانه ناوبری منطقه ای (RNAV ) برای نخستین بار در كشور و در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و نقل از روابط عمومي پژوهشكده حمل و نقل؛ پژوهشكده حمل و نقل و شركت فرودگاه های كشور طی یك پروژه تحقیقاتی دستور العمل های ورودی، خروجی و انصراف از نشستن به روش ناوبری مبتنی بر عملكرد (ناوبری ماهواره ای) را انجام دادند كه نتایج طراحی ها توسط شركتAUSTRO CONTROL اتریش مورد تائید قرار گرفت.

بر اساس این گزارش؛ به منظور افزایش اطمینان و استفاده از توان عملیاتی شركت هواپیمایی لوفت هانزا صحت طراحی ها توسط كارشناسان این شركت مورد بررسی قرار گرفت و تسط شبیه ساز پروازی ایرباس300-340 شبیه سازی شد.

این در حالی است كه در سرویس های این شركت بین المللی نیز هیچ گونه خطایی در مسیر طرح ورودی و خروجی و انصراف از نشست و خروجی مشاهده نشد.

از نتایج مهم این تحقیق طراحی نقشه راه جهت انجام الزامات استفاده از ناوبری مبتنی بر عملكرد PBN بر اساس تعهدات بین المللی و توان كشور جهت عملیاتی كردن این روش ناوبری است.

گفتني است؛ ناوبری مبتنی بر عملكرد (ناوبری ماهواره ای) نسبت به روش های كنونی دارای مزایای مهمی چون كاهش نیاز به استفاده از دستور العمل های سنتی و هزینه های مرتبط و عدم وابستگی به یك حسگر خاص برای هر سیستم ناوبری است./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.