سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبير كل جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي:

نظام بايد نسبت به بازگشت خاتمي به مسير انقلاب قضاوت كند

محمدرضا مرندي جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي به تبيين حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات پرداخت و گفت:نظام بايد نسبت به بازگشت خاتمي به مسير انقلاب قضاوت كند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ محمدرضا مرندي در نشست خبري در تبيين حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: جبهه اصلاح‌طلبان بعد از جريان انتخابات 88 به 2 دسته اصلاح‌طلبان تندرو و افراطي موسوم به بخش سبز و اصلاح‌طلبان ميانه‌رو تقسيم شدند كه دسته اول مسير خروج از نظام شده و دسته دوم درگير مبارزه سياسي درون نظام بودند كه موضع‌گيري اين 2 دسته درباره تحريم انتخابات نيز متفاوت بود.

وي افزود: حركت اصلاح‌طلبان معتدل مانند جبهه مردم سالاري و جبهه مردمي اصلاحات كه با حضور خود باعث گرمي فضاي انتخابات شدند و تلاش آنان براي برگرداندن جريان اصلاح‌طلبي به نظام قابل ارزش است.

مرندي با اشاره به متفاوت بودن موضع خاتمي با ديگر اصلاح‌طلبان گفت: اين افراد بعد از انتخابات به صراحت نسبت به حوادث پس از انتخابات موضع‌گيري كردند هر چند كه خاتمي موضع‌گيري نكرد.

دبير جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي راي دادن خاتمي را به منزله بازگشت وي به مسير انقلاب دانست و گفت: به نظر من وي متوجه رويكرد غلط گذشته خويش شده‌ اما نظام بايد در رابطه با بازگشت وي قضاوت كند.

دبير جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي در پاسخ به سوال شايعه تصميم جريان انحرافي براي تشكيل فراكسيون جديد در مجلس گفت: جريان انحرافي را جريان انحرافي نمي‌دانم بلكه اصل وجودش را قبول دارم اما آنان را يك باند يا گروه انحرافي مي‌دانم.

وي با بيان اينكه بزرگنمايي اين جبهه خود نوعي حركت انحرافي است گفت: از جريان انحرافي چند نفر باقي بيشتر مانده‌اند كه بخواهند بر روي مجلس اثر بگذارند از سويي اقبال آنان به مردم نيز اندك بود و تيمي با عنوان جبهه انحرافي به مجلس راه نيافتند تنها باعث منزوي شدن تعدادي از نيروي خدوم انقلابي شده است.

محمدرضا مرندي در پاسخ به سوال خبرنگاران در بيان علل عدم انتخاب وي به عنوان نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: موارد متعددي باعث ضربه‌زدن به آراي من شد كه از آن جمله ارجاع آراي نامشخص بين من و عليرضا مرندي بود كه به علت مشهورتر بودن به ايشان تخصيص داده شد.

وي با اشاره به ماده 20 قانون انتخابات گفت: اين ماده در صورت وجود 2 كانديدا با نام مشابه، آراي نامشخص بين اين 2 كانديدا با نام مشابه، بين آنان توزيع مي‌شود اما طبق تبصره 2 اين ماده مي‌توان آراي نامشخص را به فرد مشهور‌تر تخصيص داد كه گفته شود من نسبت به آقاي عليرضا مرندي گمنام‌تربودم اين آرا به ايشان تعلق مي‌گيرد در صورتي كه من فرد ناشناخته‌‌اي نيستم و بايد اين آرا ميان من و ايشان توزيع مي‌شد.

وي در ادامه با اشاره به نامه‌ اعتراض خود به شوراي نگهبان گفت: اعتراض خود را از مجراي قانوني اعلام كرده‌ام و نسبت به راي شوراي نگهبان هر چند مخالف راي و نظر من باشد التزام خواهم داشت.

/ع2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.