سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كاهش 50 درصدي سوانح ريلي آذربايجان

مدير كل راه آهن آذربايجان گفت: در نه ماهه اول سال جاري سوانح ريلي در اداره كل راه آهن آذربايجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزديك به 50 درصد كاهش داشته است.

ميرحسن موسوي ديزجي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: اولويت اصلي راه آهن آذربايجان، ارتقاء سطح ايمني مسير و حركت و جابجايي مطمئن مسافر و بار است و در 9 ماهه سال جاري در مقايسه با شاخص هاي موجود نسبت به مدت مشابه شاهد ارتقاي 64 درصدي ايمني در راه آهن آذربايجان هستيم.
وي افزود: در چند سال اخير هيچگونه سوانح ريلي مسافري در طول راه آهن آذربايجان نداشتيم و اين آمار مربوط به سوانح مانور قطارها در داخل ايستگاه ها و سوانح مرتبط با بازسازي خطوط داخل ايستگاه ها است كه در كل اين سوانح خسارت مالي بالايي نداشته است.
موسوي ديزجي با تاكيد بر تلاش اين اداره كل براي ارتقاء ايمني و كاهش سوانح ريلي اظهار داشت: نزديك به 90 ميليارد ريال در قالب 30 پروژه ي اجرايي در امر ارتقاي ايمني و سير و حركت، شناسايي نقاط حادثه خيز و حذف آنها، ايجاد روگذر، زيرگذر و گذرگاه هاي با مستحفظ در طول خطوط راه آهن آذربايجان هزينه شده است.
وي از عمليات بهسازي در محور جلفا خبر داد و گفت: نزديك به 7 كيلومتر از خطوط راه آهن را تعويض كرده ايم و عمليات زيركوبي در تمام بلاك ها و نيز عمليات بالاست ريزي و زيركوبي در 4 بلاك صورت گرفته است.
وي تصريح كرد: نصب دستگاه ها و تجهيزات نوين در ايستگاه ها امكان ارتباط بين ايستگاه ها را آسان كرده و كاهش احتمال خطاي نيروي انساني را به همراه دارد.
مدير كل راه آهن آذربايجان تصريح كرد: نصب دستگاه ضبط مكالمات تصويري، برقي کردن علائم الكتريكي ايستگاه هاي عباسي و زراعي، جابجايي سايت بي سيم ايستگاه هاي سلماس و صوفيان، سهلان و تبريز، نصب سيگنال اخباري در ايستگاه آذربناب، نصب ماركر در بلاك بابكان- رازي و هرزند- جلفا از پروژه هاي مهم اين اداره است.
وي خاطرنشان كرد: همچنين بهسازي خطوط علائم الكتريكي ايستگاه صوفيان و كابل كشي فيبرنوري در بلاك مرند- هرزند را از ديگر فعاليت هاي لازم در امر ارتقاي ايمني حمل و نقل ريلي در راه آهن آذربايجان از ديگر اقدامات اساسي اين راه آهن به شمار مي رود./ک
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.